بازسازی منبع تغذیه فن های برج خنک کن نیروگاه حرارتی تبریز

کابل های منبع تغذیه فن های برج خنک کن نیروگاه حرارتی تبریز عیب یابی ، ترمیم و بازسازی شدند.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی،گروه تعمیرات الکتریک نیروگاه حرارتی استان تبریز در راستای تولید حداکثری و جلوگیری از توقف واحد های تولیدی، اقدام به شناسایی نقاط معیوب کابلهای تغذیه فن های برج خنک کن نموده و نسبت به رفع عیوب مربوطه اقدام کردند.

به تازگی، گروه تعمیرات الکتریک نیروگاه حرارتی استان تبریز در جهت تولید برق به حداکثر ظرفیت و جلوگیری از توقف واحد های تولیدی، تلاشی را برای شناسایی و رفع عیوب کابلهای تغذیه فن های برج خنک کن صورت داده است.

به گفته محسن حیدری، مدیر تعمیرات الکتریک نیروگاه حرارتی استان تبریز، برج خنک کن یک نقش بسزایی در ظرفیت تولید برق نیروگاه دارد و در صورت بروز مشکل در کارکرد آن، تولید برق محدود خواهد شد. به همین دلیل، این گروه تلاش کرده است تا نقاط معیوب کابلهای تغذیه برج خنک کن را شناسایی و مشکلات مربوطه را برطرف کند.

طبق برنامه گروه تعمیرات الکتریک نیروگاه تبریز، شناسایی نقاط معیوب و رفع عیب ها قبل از پیک بار انجام می شود. همچنین، در طول ایام پیک، تجهیزات الکتریکی به دقت توسط پرسنل بهره برداری و تعمیرات الکتریک نظارت می شود و تهدیدات احتمالی، قبل از بروز مشکل، رفع می گردند.

نیروگاه حرارتی استان تبریز با دو واحد ۳۵۰ مگاوات از دهه ۱۳۶۰ نقش تعیین کننده ای در تامین برق منطقه شمال غرب کشور داشته است. با توجه به اهمیت این نیروگاه در تولید برق، تلاش برای شناسایی و رفع عیوب مربوط به کابلهای تغذیه برج خنک کن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.