مديرعامل شركت توانير خبر داد

حساب خرید برق شرکت های توزیع ۵ هزار میلیارد ریال دیگر شارژ شد

مديرعامل شركت توانير از پرداخت ۱۵ هزار ميليارد ریال به حساب خرید برق شرکت های توزیع از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش برقاب،  مصطفی رجبی مشهدی که در گردهمایی سراسری نیروگاه‌های کشور با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حایری معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران نیروگاه‌ها سخن می‌گفت، هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاه‌ها اعلام و تصریح کرد : شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.
وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار ۲۰ همت و یک نوبت هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت‌های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.
وی با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می‌یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم.
مدیرعامل توانیر ادامه داد: بر این اساس خود شرکت‌ها در قبال درآمد و هزینه‌های‌شان مسئولیت داشته و متناسب با آن هزینه می‌کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکت‌ها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و‌ شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.
رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاه‌ها طی یک بازه زمانی ۳ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.