بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب زاهدان

مدیرکل بحران استانداری در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر زاهدان، ضمن اطلاع از اقدامات انجام شده و در دست اجرا، در جریان روند کار و مشکلات موجود قرار گرفت.

به گزارش برقآب، به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، “مجید محبی” مدیرکل بحران استانداری با حضور و همراهی معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب و مدیر دفتر بحران شرکت آبفا از تصفیه خانه فاضلاب شهر زاهدان بازدید کرد.

در این بازدید، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت، گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر زاهدان، نقاط اجرا شده و همچنین فرآیندهای طی شده در تصفیه فاضلاب را ارائه کرد.

“علی کاوه”، بر لزوم تکمیل شبکه فاضلاب به منظور افزایش شاخص بهره‌مندی ساکنین از خدمات و حفظ بهداشت و رفاه مردم تأکید کرد و با اشاره به عدم تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل بخش جامد مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب زاهدان، عملیاتی شدن این پروژه را نیز از اولویت‌های آبفا عنوان کرد.

وی، ضرورت پایداری برق در تصفیه‌خانه و جلوگیری از اختلال در روند کار را حائز اهمیت دانست و گفت: به همین منظور، در پی پیگیری‌های انجام شده و همکاری مدیر دفتر بحران شرکت، نسبت به طراحی و تهیه یک دستگاه دیزل ژنراتور اقدام شده که راه‌اندازی و نصب آن نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی در بخش دیگری با اشاره به دستور کار وزارت نیرو پیرامون بازچرخانی آب و مسئله پساب گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای جایگزینی آب صنایع با پساب وجود دارد که می‌طلبد به طور ویژه در استان دنبال شود.

در ادامه این بازدید، “احمدعلی یوسفی” مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب نیز به توضیح دقیق فرآیند تصفیه فاضلاب پرداخت و پس از آن با حضور در بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه، از نزدیک روند کار مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.