بازگشت واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید پس از تعمیرات اضطراری

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن واحد شماره یک بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات اضطراری و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش برقآب، با اتمام تعمیرات اضطراری واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن این واحد و بازگشت آن به مدار تولید خبر داد. این واحد بخار به دلیل نشتی از بویلر و لوله‌های کندانسور از مدار خارج شده بود. عملیات رفع عیب درین اتوماتیک‌ها و مشعل‌ها، تنظیم هدر گاز، رفع عیب سیفتی والو بخار کمکی، رفع گداختگی طبقه B6، نشت‌یابی هیتر B5، جوش‌کاری بلودان طبقه هم‌کف، رفع نشتی از لوله‌های کندانسور و لوله‌های بویلر در نقاط مختلف و هیترهای فشار قوی توسط کارکنان بخش تعمیرات در شرایط دشوار صورت پذیرفت. این عملیات با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این نیروگاه انجام شد. همچنین، مدت‌زمان انجام این عملیات ۴۸ ساعت بود. پس از ورود واحد به مدار، ۲۶۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.

عملیات تعمیرات اضطراری و رفع عیوب انجام شده در واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس شامل موارد زیر بود:
۱. رفع عیب درین اتوماتیک‌ها و مشعل‌ها: عیب‌یابی و تعمیر خطاها و مشکلات مرتبط با درین اتوماتیک‌ها و مشعل‌های واحد بخار.
۲. تنظیم هدر گاز: بررسی و تنظیم صحیح میزان هدر گاز به منظور بهبود کارکرد و عملکرد بهینه واحد بخار.
۳. رفع عیب سیفتی والو بخار کمکی: تعمیر و رفع مشکل سیفتی والو بخار کمکی به منظور مناسب‌سازی عملکرد واحد بخار.
۴. رفع نشتی و تعمیر لوله‌ها: شامل رفع نشتی از لوله‌های کندانسور و لوله‌های بویلر در نقاط مختلف و هیترهای فشار قوی.

تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان بخش تعمیرات در شرایط دشوار گرمای ۵۰ درجه و رطوبت ۸۰ درصد در این عملیات تعمیرات بسیار مؤثر بود. به امید تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این نیروگاه، روند حداکثری تولید برق در نیروگاه بندرعباس بهبود خواهد یافت.