سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان خبرداد:

۵۸ پروژه عمرانی برق‌رسانی با اعتباری افزون بر ۵۰۳ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می‌شوند

 سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: به میمنت دهه فجر، ۵۸ پروژه برق رسانی با مبلغ ۵۰۳ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال افتتاح می‌شوند.

 سید محمد حسینی نژاد افزود: ۱۷ پروژه توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق با اعتبار ۱۷۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال، چهار پروژه هوشمند سازی شبکه و تجهیزات الکتریکی با مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال، ۱۴ پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق با اعتبار ۱۶۵ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال، ۱۱ پروژه تبدیل شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار با مبلغ ۶۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال و ۱۲ پروژه نصب تجهیزات و تاسیسات الکتریکی شبکه توزیع برق با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال به عنوان پروژه های قابل افتتاح این شرکت به شمار می روند.

وی افزود: از مجموع این ۵۸ پروژه در حوزه صنعت توزیع برق استان، ۱۶ پروژه عمرانی برق رسانی روستایی است که هزینه ای معادل ۱۴۶ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال صرف آن شده است.

 حسینی نژاد به ارائه سه خدمت رایگان به یُمن ایام ا…  دهه فجر اشاره کرد و گفت: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۰، مشترکان برق خانگی تک فاز استان می توانند از طریق سامانه “برق من”، سه خدمت «تغییر مکان داخلی لوازم اندازه گیری»، «تغییر مالکیت انشعاب تک فاز خانگی» و «آزمایش لوازم اندازه گیری انشعاب تک فاز خانگی» را به صورت الکترونیکی اخذ نمایند.

وی با عنوان این که طرح بهارستان از سوی شرکت توانیر به شرکت های توزیع برق ابلاغ شده تا در یک فرآیند پنج ساله شبکه برق روستاها را بهسازی کنند یادآور شد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات عوارض برق تامین می‌شود که برای روستاهای تحت پوشش شرکت توزیع برق استان سمنان ۱۸۰ میلیارد ریال تاکنون اصلاح و بهسازی صورت گرفته که در مجموع برای امسال بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده و پیش بینی می گردد قبل از موعد مقرر، شبکه برق روستایی استان به صورت کامل بهسازی می شود.

 سرپرست شرکت توزیع برق برق استان درخصوص واگذاری سامانه برق خورشیدی قابل حمل به شماری از عشایر استان، اظهار کرد: به منظور تامین برق عشایر کوچنده، از اواخر سال ۹۹ تاکنون، ۵۰۰ دستگاه تحویل و طبق برنامه ۳۰۰ دستگاه دیگر در برنامه تحویل تا پایان امسال قرار دارد.

حسینی نژاد در بخش دیگر این نشست خبری، نظام تعرفه‌گذاری برق برای مشترکین خانگی را تشریح کرده و یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف و یکی از مهم ترین ابزارهای تشویقی به ویژه برای مشترکان با رعایت الگوی مصرف است.

وی تصریح کرد: مصوبه دولت درخصوص اجرای بند “ی” تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درباره آیین نامه تعرفه برق از اول بهمن‌ماه اجرایی شده که باعث توزیع عادلانه یارانه انرژی می‌شود.

 وی با اظهار این که الگوی مصرف برق استان تغییری نکرده و همانند گذشته است خاطرنشان کرد: استاندارد تعیین شده درخصوص میزان مصرف مربوط به سالهای گذشته است و الگوها هیچ تغییری نکرده تا رفاه مردم تأمین شده باشد.

وی بیان کرد: یارانه برق تاکنون بر اساس میزان مصرف پرداخت می‌شد و مشترکانی که برق بیشتری مصرف می کردند از یارانه بیشتری برخوردار بودند، اما از این پس، آن بخش از انرژی برق که در چارچوب الگو مصرف می‌شود، یارانه دریافت می‌کنند و یارانه پُرمصرف ها برای آن بخشی که بیش از الگو مصرف کنند، به صورت پلکانی کاهش می‌یابد و تعرفه مشترکانی که براساس الگوی برق، انرژی مصرف می کنند، با یارانه کامل و بدون تغییر محاسبه خواهد شد.

 حسینی نژاد با اشاره به این که قریب ۷۵ درصد مشترکان برق خانگی استان سمنان تا سقف الگو، برق مصرف می کنند گفت: الگوی مصرف برق خانگی استان در ماه های غیرگرم، ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه برای مناطق عادی است و برای مناطق گرمسیر، ماه های غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت، ماه های خرداد و شهریور ۳۰۰ کیلووات ساعت و ماه های تیر و مرداد ۴۰۰ کیلووات ساعت است و مشترکان چنانچه زیر این الگوی تعیین شده مصرف کنند، قیمت برق برای آنان تغییری نمی‌کند.

 وی اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه سال جاری، چهار الگوی مصرف داریم که “پله الگوی مصرف”، ««پله الگوی مصرف تا ۱/۵ برابر الگوی مصرف»، «پله ۱/۵ برابر الگوی مصرف تا ۲ برابر الگوی مصرف» و ««پله از ۲ برابر الگوی مصرف به بالا» می باشد و از این پس، صورت حساب برق مصرفی مشترکان به صورت آزمایشی، ماهانه برای آنان پیامک می‌شود.