مشترکین روشناوند در شهرستان گناباد بالای الگوی مصرف آب قرار دارند

شهر چهار هزار نفری "روشناوند" با هزار و 372 مشترک آب که در 25 کیلومتری شهر گناباد واقع است پس از ادغام شرکت های آبفای شهری و روستایی در سال 99 تحویل امور آب و فاضلاب گناباد شد.

به گزارش برقآب، مدیر امور آبفا گناباد در همین رابطه و با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم این منطقه دامداری است اعلام کرد: ۴۶ درصد مشترکین شهر روشناوند بالای الگوی مصرف آب قرار دارند و همین موضوع تامین آب را با مشکل مواجه کرده است.

“جواد سالاری” کاهش دبی منابع تامین آب شهرستان و از جمله چاه روشناوند را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: قنات “سید آباد” مورد استفاده اهالی شهر به دلیل تنش های اجتماعی از مدار بهره برداری خارج شد بنابراین برای رفع چالش ، نسبت به اجاره چاه مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام وکمبود آب به حداقل ممکن رسید.

وی از کمبود مخازن ذخیره به عنوان چالش دیگر شهر “روشناوند” نام برد و یادآورشد: ساخت مخزن هزار متر مکعبی و اصلاح ۶۰۰ متر خط انتقال این شهر با مساعدت فرماندار و نماینده مردم گناباد و پیگیری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در شهریور ۱۴۰۱ با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

“سالاری” با بیان اینکه مشکلات اعتباری و سنگی بودن محل ، روند اجرای این پروژه را کند کرده است اعلام کرد: با ساخت این مخزن امکان ذخیره سازی آب شرب مشترکین شهر روشناوند در شرایط بحرانی حداقل تا ۲۴ ساعت فراهم می شود.