۱۱ سکسیونر هوایی در مریوان نصب شد

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از نصب و راه اندازی ۱۱ سکسیونرهوایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالرحمن مرادی مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت:به منظور افزایش قدرت مانور و قابلیت اطمینان شبکه ۲۰ کیلوولت هوایی در مریوان، ۱۱ دستگاه سکسیونر هوایی گازی و معمولی بر روی فیدرهای فشارمتوسط این شهرستان نصب ومورد بهره برداری قرارگرفت.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان با اشاره به اینکه ۵ مورد از این سکسیونرها از نوع گازی موتور دار و ۶ مورد نیز از نوع معمولی است، افزود: در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید و نصب این سکسیونرها اعتبار صرف شده است.

مرادی بیان کرد:با نصب این ۱۱ مورد سکسیونر جدید تعداد سکسیونرهای نصب شده در شهرستان مریوان به ۳۵ مورد افزایش یافت که ۲۵ مورد آنها در مناطق شهری و ۱۰ سکسیونر نیزدر حوزه خارج شهری و مناطق روستایی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: با نصب و راه اندازی این سکسیونرها، شاخص انرژی توزیع نشده کاهش یافته و افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه افزایش خواهد یافت.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان در پایان بابیان اینکه ایجاد قدرت مانور جهت کاهش تعدادومدت زمان خاموشی ها برای مشترکین و جدا سازی بخش معیوب شبکه ازمهمترین اهداف اجرایی این پروژه است،گفت: جایابی بهینه سکسیونرها وخازنهای موازی به همراه تعیین ظرفیت بهینه خازنها نقش مهمی دربهبودپروفیل ولتاژ وکاهش تلفات سیستم توزیع ایفا می کند.