یک مزرعه غیرمجاز رمز ارز در شهرستان دهلران کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: با رصد اطلاعاتی مراجع ذی صلاح و نیز پایش های فنی کارکنان صنعت برق استان ایلام یک مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز در بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران کشف شد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام اعلام کرد که با رصد اطلاعاتی و پایش های فنی کارکنان صنعت برق استان، یک مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز در بخش موسیان از تابع شهرستان دهلران کشف شد. در این مزرعه، ۵۷ دستگاه ماینر برای استخراج رمز ارز در یک سیلو گندم جاسازی شده بودند.

مدیرعامل اظهار داشت که ماینرهای غیر مجاز باعث ناترازی تولید و مصرف در شهرستان می شوند. دستگاه های استخراج رمز ارز برق زیادی مصرف می کنند و این مزرعه غیرمجاز باعث مشکلات تامین برق برای مردم خواهند شد. وی بیان کرد که برای انجام فعالیت استخراج رمز ارز حتما باید از مجاری قانونی استفاده کرد و هر گونه فعالیت غیرقانونی در این حوزه جرم محسوب می شود.

مدیرعامل با تقدیر از نیروهای امنیتی و انتظامی در رصد اطلاعاتی مخالفان پایداری انرژی مردم و رفاه ایشان در مزارع غیرمجاز رمز ارز خاطر نشان کرد و اعلام کرد که متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. در نهایت، او بیان کرد که کنترل مزارع غیرمجاز رمز ارز و اجرای قوانین مرتبط با آن، نقشی بسزایی در تامین برق پایدار و رفاه مردم خواهد داشت.