آب منطقه ای خراسان جنوبی:

کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲

در جلسه ای که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی و مدیرعامل و کارکنان شرکت آب منطقه ای برگزار شد، از شرکت آب منطقه ای تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای خراسان چنوبی کسب رتبه برتر شرکت آب منطقه ای در ارزیابی عملکرد در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت جشنواره شهید رجایی استان سال ۱۴۰۲ انجام شد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: در ۲۰ سال اخیر شرایطی اقلیمی استان تحت تاثیر قرار گرفته است وضعیت بارندگی خوب نبود و امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.
“عباس سارانی” بیان کرد: کاهش بارندگی‌ها بر آبدهی منابع آبی مانند چشمه‌ها با کاهش بیش از ۴۰ درصد و قنوات و چاه‌ها بالای ۲۳ درصد تاثیر گذاشته است.
وی اظهار داشت: این مسأله سبب شده تا از ۳۵ محدوده استان در ۱۷ محدوده شاهد فرونشست زمین باشیم.
وی بیان کرد: امسال تاکنون میزان بارندگی‌ها نسبت به درازمدت ۲ درصد کاهش داشته و کسری مخزن از ۱۲۰ میلیون مترمکعب سال قبل اکنون به ۱۳۶ میلیون مترمکعب رسید.
سارانی اظهار داشت: اگر بخواهیم جمعیت را از لحاظ تامین آب شرب و شرایط اقتصادی پایدار حفظ کنیم باید مصرف آب را به‌ویژه در بخش کشاورزی مدیریت و کاهش داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: مردم استان ضابطه‌مند و با فرهنگ بوده و نگاه اعتقادی به آب دارند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: اقدامات خیلی خوبی در استان انجام شده از جمله اینکه بهترین استان در زمینه نصب کنتورهای هوشمند هستیم و چاه غیرمجاز تقریبا نداریم.
وی گفت: در سفر دوم رئیس جمهوری رقم‌ خوبی شامل هزار میلیارد تومان اعتبار با نگاه ویژه دولت در سال ۱۴۰۲ تا پایان ۱۴۰۳ به حوزه آب اختصاص یافته که در ۶ ماه گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.
سارانی افزود: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و‌ مسئولان استان انتظار داریم نگاه ویژه به این حوزه داشته و در زمینه اجرای طرح های مدیریت مصرف آب ما را یاری کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: اگر مردم توجیه شوند می‌توان خراسان جنوبی را به استان‌ پایلوت اجرای الگوی مصرف آب در سطح کشور معرفی کرد.
“ناصر ناصری” گفت: جشنواره شهید رجایی همه ساله متمرکز برگزار و از دستگاه‌های برتر تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی در صحنه است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های مختلف در مرکز کشور می‌درخشند که نتیجه همراهی و همدلی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز ما آماده همکاری هستیم تا وضعیت بطور واضح برای مردم استان خراسان جنوبی تبیین و زمینه مدیریت مصرف آب و رعایت الگوی مصرف در استان فراهم شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی هم گفت: همه ساله جشنواره شهید رجایی برگزار و از دستگاه‌های برتر تقدیر می‌شود.
“حمید جهانشاهی” افزود: مجموعه آب منطقه‌ای دستگاه بسیار مهم بوده و در توسعه استان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: نگاه‌ها میان‌مدت و بلندمدت و رویکردها کلان است، مدیران و کارشناسان خبره‌ای در این مجموعه هستند.
وی اظهار داشت: در چارچوب بخشنامه جشنواره شهید رجایی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت بر اساس شاخص‌ها، به این نتیجه رسیدیم شرکت آب منطقه‌ای استان دستگاه برتر در بین ۵۴ دستگاه است.
جهانشاهی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتبارات خوبی به حوزه آب استان اختصاص یافت که در حال تلاش و پیگیری برای جذب و تخصیص هستیم.