گامی بزرگ به سوی امنیت و پایداری نیروی برق

“کاهش ۷۵ درصدی سرقت تجهیزات شبکه برق در استان بوشهر

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال سرقت تجهیزات شبکه برق در این استان با کاهش ۷۵ درصدی به ۲۱۷ مورد کاهش یافت.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در نشسته کمیته پیشگیری از سرقت شهرستان بوشهر که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق و با حضور فرماندار بوشهر و مدیران ادارات شهرستانی ، مسئولین دستگاه قضایی ، نیروی انتظامی و بسیج برگزار گردید با تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، اظهار کرد: در راستای حفاظت از اموال عمومی و بویژه تجهیزات برق باید تمامی دستگاه‌های ذیربط با تمام ظرفیت خود پای کار باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت انکارناپذیر تامین برق پایدار و بویژه در مناطق گرمسیری مانند استان بوشهر باید ساز و کارهای موردنیاز با رویکرد پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق بکارگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: از اهم اقدامات این شرکت در راستای کاهش سرقت تجهیزات برق می‌توان به تبدیل سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر سیم مسی به کابل، نصب پنج هزار قفل روی درب تابلوهای برق، جوشکاری هشت هزار دستگاه ترانسفورماتور و همچنین تشکیل کمیته‌های مجزای پیشگیری از سرقت شبکه در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر اشاره کرد‌.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در چند روز اخیر مصرف برق با ثبت رکوردهای جدید در کشور به ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات و در استان بوشهر به ۲ هزار و ۳۵۰ مگاوات رسیده است که تداوم این وضعیت لزوم مدیریت مصرف برق و توجه به صرفه جویی برای تامین برق مستمر و پایدار را دوچندان نموده است.

حشمتی افزود: با توجه به افزایش بیش از ۵ درصدی مصرف برق در استان بوشهر در سال جاری، از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان نسبت به مصرف بهینه برق اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان بوشهر نیز با گرامیداشت روز خبرنگار و هچنین”یاد و خاطره خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس، گفت: اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در کاهش چشمگیر تجهیزات شبکه برق در استان ستودنی و قابل تقدیر است.

صالح رحیمی افزود: امید است با تداوم این رویکرد و همکاری دستگاه‌های مختلف اعم از انتظامی، بسیج و قضایی سرقت تجهیزات شبکه برق در استان و بویژه شهرستان بوشهر به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: در این راستا همچنین نیاز است برای نیروهای پیمکانکاری لباس متحدالشکل استفاده شود چراکه این مهم به شناسایی راحت سارقان تحهیزات شبکه برق کمک شایانی می‌کند.