با استفاده از کولرهای آبی پربازده

کاهش پیک بار تابستان پیش رو امکان‌پذیر است

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از امکان کاهش مصرف برق در ایام پیک بار استان با جایگزینی کولرهای آبی فرسوده با کولرهای پر بازده خبر داد.

به گزارش برقاب،معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از امکان کاهش مصرف برق در ایام پیک بار استان با جایگزینی کولرهای آبی فرسوده با کولرهای پر بازده خبر داد.

مهدی پاک طینت با اعلام اینکه سیستم‌ های سرمایشی نقش به سزایی در مصرف برق ساختمان‌ ها علی الخصوص دستگاه‌های اجرایی دارد افزود: سیستم‌ های خنک کننده و سرمایشی سهم حدود ۷۰ درصدی در شکل‌گیری مصرف برق در ایام گرم سال را دارا هستند که بخش اعظمی از این مصارف مربوط به کولرهای آبی می‌باشد.

وی تاکید کرد: با توجه تفاهم نامه منعقد شده مابین وزارت نیرو، سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ارتقای بهره‌ وری انرژی در تجهیزات برقی، اولویت سیستم‌ های سرمایشی، از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ تولید کولرهای آبی با برچسب انرژی کمتر از A در سطح کشور ممنوع شده است.

پاک طینت افزود: از آنجایی که کولرهای آبی پر بازده با الکتروموتورهای BLDC مجهز به اینورتر بوده و بدون تسمه قابلیت خنک کنندگی دارند، استفاده از آنها موجب کاهش چشمگیری در مصرف برق خواهد شد.

وی تاکید داشت: پد سلولزی، بدنه پلیمری و قابلیت کنترل دما از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در کاهش ۴۴ درصدی مصرف برق و ۳۲ درصدی مصرف آب این گونه از سیستم های سرمایشی جدید است.

وی خاطرنشان ساخت: جایگزینی این گونه از کولرهای به جای دستگاه‌های قدیمی در سطح استان به خصوص در ادارات و دستگاه ‌های اجرایی می تواند ضمن ایجاد الگویی مناسب در افکار عمومی به جهت ترغیب و تشویق در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی، کمک شایانی به کاهش مصرف در روزهای اوج بار فصل تابستان و پایداری شبکه برق سراسری نماید.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی شهروندان می‌تواند با تماس تلفنی به مرکز پاسخگویی ۱۵۲۱ از سایر روش‌ های مدیریت مصرف برق و کاهش هزینه‌ های خانوار در تمامی روزهای کاری ایام سال مطلع گردند.