به رغم گرمای بی سابقه و افزایش مصرف

پایداری شبکه تامین و انتقال برق در استان فارس

مهندس محمد اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر و مهندس علیرضا پور مدیرکل دفتر فنی انتقال توانیر از دیسپاچینگ برق فارس بازدید کردند

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، مهندس یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در حاشیه این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت مصرف برق در استان های فارس و بوشهر و اقدامات انجام شده در راستای طرح های توسعه و بهره برداری بهینه با هدف گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ ارائه داد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس ضمن تشریح اقدامات انجام شده اظهار داشت: توسعه ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت صدرا، در مدار آمدن ۳ پست فوق توزیع کورده خنج، کازرون ۴ و قیر ۳ در مدت زمان متوسط ۶ ماه  از جمله اقداماتی است که برای تامین و انتقال برق پایدار در منطقه صورت گرفت.

وی بیان کرد : اجرای این طرح ها در حالت عادی بیش از ۲ سال زمان نیاز داشت اما با پشتکار و درایت همکاران ما در صنعت برق فارس این عملیات بسیار زودتر از برنامه پیش بینی شده به پایان رسید و جهت خدمت رسانی به مردم شریف منطقه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس همچنین نصب مولدهای خود تامین در نقاط اولویت دار شبکه در کوتاهترین زمان ممکن و با وجود مشکلات و چالش های اقتصادی و فنی صنعت برق را یک رکورد قابل توجه برای برق فارس دانست و با بیان اینکه فرآیند توسعه و خدمت رسانی پایان ناپذیر است، برنامه های آتی شرکت برای توسعه به هنگام شبکه را بیان نمود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با بیان اینکه شرایط برای عبور از تابستان پر مصرف امسال  دشوار اما امکان پذیر است اظهار داشت : برای عبور از تابستان امسال و روزهای باقیمانده استان فارس و جنوب کشور با مدیریت ۱۰ درصد از برق مصرفی کشور آمادگی دارد. با تفاهم ، همدلی و هم افزایی می توان به این هدف متعالی دست یافت.

حقیقی افزود: منطقه تحت پوشش شرکت برق منطقه ای فارس ۱۱.۳ درصد از وسعت و ۷ درصد از جمعیت کشور را دارد و حدود ۱۰ درصد از برق کشور دراین منطقه و جنوب کشور به مصرف می رسد. وی در ادامه با بیان اینکه طول خطوط انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور حدود ۱۵ هزار و ۵۲۳ کیلومتر و ظرفیت پست های برق در این منطقه ۴۵ هزار و ۴۰۸ مگا ولت آمپر است ادامه داد : نگاهی به این ظرفیت بیانگر کلیدی بودن شبکه تحت پوشش در پایداری شبکه سراسری برق کشور است.

مهندس اله داد هم در حاشیه این بازدید  ضمن خداقوت به همکاران پر تلاش برق فارس با تقدیر از تلاش های انجام شده در این شرکت با بیان اینکه  میزان تقاضای مصرف برق کشور به حدود  ۷۲۵۰۰ مگاوات رسیده است ، گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش حدود ۵۰۰۰ مگاواتی مصرف برق مواجه هستیم و اینکه با وجود تمامی مشکلات توانستیم  برق مورد نیاز را بدون محدودیت تامین نماییم حاصل تلاش همه خدمتگزاران صنعت برق در کشور از جمله همکاران شرکت برق منطقه‌ای فارس است.

علیرضا پور مدیرکل  دفتر فنی انتقال توانیر هم با بیان اینکه وضعیت شبکه تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای فارس از لحاظ شاخص های فنی مطلوب است، اظهار داشت که این مطلوبیت حاصل تلاش نیروهای نخبه و خدوم شرکت و راهبری هوشمندانه مدیران است.