واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی وارد مدار شد

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: با اتمام بخش دیگری از تعمیرات واحدهای نیروگاه، واحد شماره دو بخاری دوباره به مدار تولید برق بازگشت. به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، حبیب شریفی در تشریح این خبر گفت: واحد شماره دو بخاری این نیروگاه به ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات که مطابق برنامه ۳۰ روزه به […]

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: با اتمام بخش دیگری از تعمیرات واحدهای نیروگاه، واحد شماره دو بخاری دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، حبیب شریفی در تشریح این خبر گفت: واحد شماره دو بخاری این نیروگاه به ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات که مطابق برنامه ۳۰ روزه به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید خارج شده بود، پس از پایان فعالیت‌های تعمیراتی آن، دو روز زودتر از موعد به شبکه سراسری بازگشت.
شریفی افزود: در بخش بویلر فعالیت‌های همچون تعویض بسکت‌های سمت سرد، سرویس و تعمیر اساسی گیربکس، بازسازی، جوشکاری و ترمیم بدنه، تعویض و تنظیم سیل‌ها، فعالیت‌های مربوط به بازدید دوره‌ای مشعل‌ها، بازسازی دیواره‌های بیرونی باکس فاینال سوپر هیتر در دستور کار قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: همچنین در سایر بخش‌های مکانیک سرویس و تعمیر اساسی فن‌ها، پمپ‌ها و الکتروموتورهای ۶/۶ کیلوولت، تعمیر و بازسازی کلیه والوها و سفتی والوهای معیوب، نشت‌یابی و تعمیر هیترها و… انجام گرفت.
شریفی افزود: انجام تست‌های الکتریکی الکتروموتورهای ۶/۶ کیلولت، ترانس‌های یونیت استیشن اصلی و کمکی، بریکرها و رله‌های سوئیچ گیرهای ۶/۶ کیلو ولت و ۴۰۰ولت، بازدید  وسرویس تجهیزات و فن‌های پنل‌های حفاظتی، بازدید و سرویس و تعویض بیرینگ‌های الکترو موتورهای ۴۰۰ ولت از اقداماتی بود که در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی در حوزه الکتریک به انجام رسید.
مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی تاکید کرد: همچنین در این برنامه تعمیراتی تمامی ترموکوپل‌های ری هیتر بویلر با تعمیر، بازسازی و نوسازی اساسی کابینت‌ها و همچنین در این حوزه بازدید و تست ترانسمیترهای دبی، کالیبراسیون و تنظیم  ترانسمیترهای فشار درام و سطح درام، بازدید و سرویس پانل‌های کنترل و منابع تغذیه و سایر فعالیت‌های ابزار دقیقی مطابق برنامه انجام شد.
گفتنی است تمامی فعالیت‌های این دوره از تعمیرات واحد شماره دو بخاری ازسوی متخصصان مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق این نیروگاه انجام شده است.