هیچ مشکل کیفی در هیچ یک از سدهای تهران وجود ندارد/ پایش آنلاین کیفیت آب سدهای استان تهران

مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران گفت: کلیه خروجی سدها به پیشرفته ترین دستگاه های کنترل کیفیت مجهز گردیده است که در صورت بروز حوادث آلودگی، هشدارهای لازم به مسوولان ذیربط ارسال می شود و بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچ مشکل کیفی در هیچ یک از سدهای تهران وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، “محسن اسلامی زاده” با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای تهران، متولی تامین آب با کیفیت برای کلیه مصارف می باشد که در این راستا اقدامات متعددی به منظور حفظ کمیت و کیفیت آب به عمل می آید. یکی از موارد بسیار پر اهمیت، حفظ کیفیت منابع آب شرب بوده که از طریق پنج سد تامین می گردد.

وی افزود: بخش عمده ای از منابع آلاینده از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلیه فاضلاب های مرتبط با این پدیده اتفاق می افتد که در این ارتباط نیز بیشترین میزان قلع و قمع مستحدثات آلاینده در کل کشور در استان تهران صورت گرفته و بر اساس صورتجلسات تخریب بیش از ۱۵۰۰ واحد و مستحدثه در ۵ سال اخیر تخریب گردیده است.

مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران تصریح کرد: در کنار موارد فوق همکاری سازنده ای بین شرکت آب منطقه ای تهران و دستگاه های خدمت رسان شکل گرفته به نحوی که ۱۰۰۰ مخزن تخلیه مکانیزه زباله در استان های تهران و البرز توسط این شرکت نصب گردیده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای تهران به منظور پایش کیفیت منابع آب تامینی، به خصوص در بخش شرب، اقدام به نصب ایستگاه های کنترل کیفیت به صورت آنلاین (بر خط) نموده است، یادآور شد: در حال حاضر کلیه خروجی سدها به پیشرفته ترین دستگاه های کنترل کیفیت مجهز گردیده که در صورت بروز حوادث آلودگی، هشدارهای لازم به مسوولان ذیربط ارسال می شود. بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچ مشکل کیفی در هیچ یک از سدهای تهران وجود ندارد.

“اسلامی زاده” در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفته ترین دستگاه بیومانیتورینگ در سطح بین المللی به منظور تامین کیفیت و پایش آلاینده های نوظهور در خروجی سدها نصب گردیده است که بر اساس رفتار ارگانیزم های زنده اقدام به پایش می نماید.