هدف از خلق شخصیت بی بی ناهید آموزش عمومی منابع آب به کودکان، در قالب قصه و داستان است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گفت : هدف از خلق شخصیت “بی بی ناهید”( محافظ آب)، آموزش عمومی  منابع آب به کودکان، در قالب قصه و داستان به طور ناملموس است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در مراسم رونمایی از شخصیت “بی بی ناهید” (محافظ […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گفت : هدف از خلق شخصیت “بی بی ناهید”( محافظ آب)، آموزش عمومی  منابع آب به کودکان، در قالب قصه و داستان به طور ناملموس است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در مراسم رونمایی از شخصیت “بی بی ناهید” (محافظ آب) در استان که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای اینکه مسیر نوینی را برای حل یک مشکل عمیق آغاز کنیم، دور هم جمع شده ایم.
وی اظهار کرد: در یک سال اخیر در شرکت آب منطقه ای کارهای فنی و عمرانی هم حجم بیشتر و هم سرعت بیشتری پیدا کرده است. ولی مسائل فرهنگی نیز بسیار مهم است و قوانین برای اجرایی شدن باید به عرف مردم نزدیک باشد.
وی با بیان اینکه در ایده ساخت شخصیت محافظ آب ،آموزش عمومی کودکان بسیار مهم است ،گفت: از دو سال پیش با الهام از اسطوره نگهبان چشمه ها و آبها شخصیت سازی “بی بی ناهید”( محافظ آب) در استان شکل گرفت و تبدیل به یک پیرزن مهربان قصه گو شده است که برای کودکان و نوجوانان پذیرش بیشتری داشته باشد و قرار است با ساخته و همگانی شدن عروسک هایش،  در رسانه ها و از جمله صدا و سیما قصه گویی با نگاه حفاظت از منابع آبی استان انجام شود.
وی افزود: هدف ما از طرح این شخصیت این است که کودکان را از همان ابتدا به طور ناملموس با مسائل آب آشنا کند تا اهمیت آب در عمق جانشان نهادینه شود تا بتوانند در حفاظت منابع آب همیشه کوشا باشند.
مهندس حسینی بیان کرد: میزان آب در استان محدود است و طی سالیان آینده جمعیت کماکان افزایش می یابد ولی میزان آب افزایش ندارد ، بنابراین باید بدانیم که به چه شیوه ای مسائل مان را حل کنیم تا بتوانیم از آب محدود استان در بخش های مختلف استفاده نمائیم.