آغاز کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال توسط آبفای استان همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آغاز کاشت 300 هزار اصله نهال توسط این شرکت در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشورخبر داد و گفت: در مرحله نخست 33600 اصله نهال کاشته شده است و با پساب آبیاری می‌شوند.

به گزارش برقاب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آغاز کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال توسط این شرکت در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشورخبر داد و گفت: در مرحله نخست ۳۳۶۰۰ اصله نهال کاشته شده است و با پساب آبیاری می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر در آئین کاشت نهال توسط این شرکت، اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت از آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ در کشور آغاز شده و سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته می‌شود که سهم کلی استان همدان سه میلیون اصله درخت است. 
بختیاری‌فر تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، تعهد شرکت آب و فاضلاب استان همدان ۳۰۰ هزار اصله نهال است که از این تعداد ۱۴۵ هزار اصله در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان کاشته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای آبیاری نهال‌های کاشته شده، به جای استفاده از آب‌های زیرزمینی که منبعی بسیار با ارزش است از پساب تصفیه شده فاضلاب که استانداردهای لازم سازمان حفاظت محیط زیست را دارد، استفاده می‌شود که این اقدام، نقطه قوت دیگری در راستای بازچرخانی آب و اهمیت پساب است.