نصب ترانسفورماتور و کنتور فهام جهت راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلوواتی

نصب ترانسفورماتور و کنتور فهام جهت راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در نيروگاه گازی زاگرس کرمانشاه

به گزارش برقاب ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از نصب ترانسفورماتورهای (۱۰۰kva)کیلو ولت آمپر و کنتور فهام جهت راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در نیروگاه گازی زاگرس کرمانشاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ مهندس محمد مرادی اظهار داشت: انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژیهای تجدیدپذیر و از مهمترین آنها می باشد که کشور ما با پتانسیل بالا در زمینه انرژی خورشیدی معرفی شده و استفاده از تجهیزات خورشیدی مناسب بوده که میتواند بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را تأمین نماید.
وی گفت: ضریب تولید یک کیلووات پنل خورشیدی در استان کرمانشاه بطور تقریبی ۵ خواهد بود و این بدان معنا است که بطور میانگین هر یک کیلو وات پنل خورشیدی در طول روز ۵ کیلو وات ساعت برق تولید می کند که در برخی نقاط استان این عدد بیشتر است مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: این شرکت بر اساس توافق نامه منعقد شده با سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران مجری طرح خرید تضمینی برق از مشترکین در محدوده شبکه تحت پوشش خود می باشد.
وی تاکید داشت: فرآیند اجرایی خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی از مشترکین بر اساس نرم افزار مهرسان انجام می گیرد و همچنین هزینه های ساخت نیروگاه خورشیدی را بطور کلی می توان به سه بخش طراحی، تجهیزات و نصب و اجرا تقسیم بندی نمود.
مهندس مرادی در رابطه با طرح احداث سامانه‌های حمایتی خورشیدی بیان داشت: طرح ۵ کیلوواتی مصوب معاون اول رئیس‌جمهور است که بر اساس این مصوبه، در مردادماه سال گذشته با حضور نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی، و شرکت ساتبا (نماینده وزارت نیرو) تفاهم‌نامه‌ای در حضور معاون اول رئیس‌جمهور مبادله شد.
وی افزود: این مصوبه تأکید دارد ۵۵۰ هزار سامانه یا نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی در طول ۵ سال توسط نهادهای حمایتی طرف تفاهم‌نامه ساخته شود، در واقع هر سال ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی با همکاری نهادهای حمایتی و البته مساعدت ساتبا به نمایندگی وزارت نیرو ساخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تاکید داشت: فاز اول نیروگاه های حمایتی با اختصاص سهمیه ۵۰۰۰ ساختگاه ۵ کیلوواتی به استان کرمانشاه اختصاص یافته است، که با تلاش تمامی دستگاههای ذیربط حدود ۲۰۰۰ ساختگاه بازدید گردیده و برای ۷۰۰ مورد آنها قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله بین متقاضی و ساتبا عقد گردیده است.

مهندس مرادی در پایان اظهار داشت در همین راستا نصب ترانسفورماتور ۱۰۰ و کنتور فهام جهت راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در نیروگاه گازی زاگرس کرمانشاه انجام گرفته است.