به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد

نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

نشست مطبوعاتی محمد مرادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نشست مطبوعاتی محمد مرادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.
محمد مرادی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بر نقش اصحاب رسانه در مدیریت مصرف برق تاکید کرد و گفت: آگاهی شهروندان در حوزه مصرف بهینه و مدیریت در امر آن، بدون شک با انجام رسالت جامعه خبری شکل می گیرد و در این راه خبرنگاران در صف مقدم اطلاع رسانی قرار دارند.
وی افزود: امروزه انرژی تقریبا به اندازه هوایی که تنفس می‌کنیم و آبی که می‌نوشیم؛ اهمیت دارد و برق یکی از انواع انرژی است که به دلیل مشخصه های خاص خود، بیشتر از سایر انواع انرژی ها مورد توجه می باشد. صنعت برق یکی از مهمترین شریان های حیاتی زندگی اجتماعی است که همه مولفه‌های تشکیل‌دهنده جامعه شامل اقتصاد، بهداشت و درمان، صنعت، حمل‌ونقل، تجارت و کسب‌وکار، کشاورزی و… در مقیاس متفاوت، تحت تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم این صنعت می باشند.
مرادی فرآیند تولید و مصرف انرژی الکتریکی را شامل سه قسمت اصلی تولید، انتقال و توزیع بیان کرد که وظیفه شرکت توزیع برق در این راستا تامین برق مطئمن و پایدار است و در رابطه با مشترکین برق استان گفت: درکل استان ۹۹/۹۷درصد مشترکین ۱۰۰درصدی برق در بخش شهری، ۹۹ درصد از روستاهای دارای سکنه و ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان از نعمت برق برخوردار می باشند.

مرادی افزود:در مجموع ۸۲۰ هزار مشترک در استان کرمانشاه وجود دارد که ۸۳درصد خانگی ۵/درصد صنعتی ،۲ درصد کشاورزی و مابقی سایر مصارف است که از نظر مصرف انرژی به ترتیب ۴۰درصد،۱۳درصد و ۱۸ درصد مصرف برق را شامل می شوند.
در سال گذشته با توجه به همکاری خوب مشترکین شرکت توزیع در کلیه بخش ها اعم از خانگی ،صنعتی و کشاورزی در مجموع به ۴۵۵هزار مشترک ۲۳ میلیارد پاداش در قبوض برق پرداخت کرده است که این رقم با توجه به به طرح پاداش ۲۰ برابری در امسال و همکاری خوب مشترکین بیشتر خواهد شد.
مرادی گفت: در سالجاری هیچ گونه خاموشی با برنامه ریزی نداریم و کلیه تلاش صنعت برق این است که این تابستان را با همکاری مردم بدون خاموشی سپری کند و در ادامه افزود :آمارها نشان می دهد سرانه مصرف برق کشور چند برابرمیانگین جهانی است و تنها راهکار مدیریت مصرف بهینه برق است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: پیک بار در سال گذشته ۸۴۳ مگاوات بوده است که امسال این مقدار تا حدودی افزایش یافته است و پیش بینی می شود این مقدار در سال جاری به ۹۰۰ مگاوات برسد.به همین منظور جهت مدیریت مصرف برق در استان کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق به ریاست استاندار و با حضور کلیه دستگاه های اجرایی ذی ربط تشکیل شده است و گزارش عملکرد به صورت هفتگی به وزارت نیرو ارسال می گردد.
مرادی بیان کرد: بر اساس جلسات برگزار شده با صنایع قرار شده است که صنایع به طور متوسط در هفته نصف روز مصرف برق خود را تعدیل کنند و در رابطه با کشاورزان افزود: در این بخش طبق توافق انجام شده با کشاورزان مقرر گردیده است تا این قشر ۵ ساعت با شرکت توزیع همکاری داشته باشند که در این راستا کشاورزان به دو گروه تقسیم شده اند که گروه اول از ساعت ۱۱ تا ساعت ۱۶ وگروه دوم از ساعت ۱۳ تا ساعت ۱۸ چاه های برقی خود را خاموش نمایند به طوری که در ازای این پنج ساعت همکاری ۱۹ ساعت برق رایگان دریافت نمایند.
مرادی به کشاورزان توصیه کرد: بهترین زمان برای آبیاری محصول در فصل تابستان ساعات بین ۴ تا ۱۰ صبح و قبل از شروع گرمای هوا است و افزود :آبیاری در این بازه زمانی باعث جذب بیشتر خاک شده و سبب می‌شود تا میزان بیشتری از رطوبت در دسترس ریشه گیاه قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه گفت: به ازای گرم تر شدن هوا و افزایش یک درجه حرارت حدود ۳۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می شود به طوری که طبق مقایسه امروز نسبت به روز قبل ۵۰ مگاوات مصرف برق افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: در صنعت برق برای رسیدن به محصول نهایی منابع مختلفی مانند آب و سوخت های فسیلی مصرف می شود که باعث کاهش منابع آب شیرین و افزایش آلاینده های محیط زیستی می شود ومی توانیم با مصرف بهینه برق به حفظ محیط زیست کمک کنیم. به ازای تولید هر یک کیلو وات ساعت برق با سوخت فسیلی،۵۵۰ گرم گازهای آلاینده وارد محیط زیست می شود و با کاهش ۱۰ درصد مصرف برق خانگی حدود ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت مصرف برق کاهش می یابد.