مدیر عامل شرکت آبفا فارس از اجرای طرح فوری آبرسانی به شهر و برخی از روستاهای شهرستان کازرون خبر داد

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از اجرای طرح های آبرسانی فوری به شهر کازرون و تعدادی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل این شرکت با اعلام این خبر اظهار داشت: خشکسالی های متمادی سالیان گذشته، برداشت بی رویه آب های زیر زمینی و عدم بارش پائیزی باعث کمبود شدید منابع آبی سطح استان از جمله شهر کازرون گردیده است. وی افزود: آب شرب ۳۰ درصد شهر کازرون و ۵۰ روستای این شهرستان که از خط انتقال منشعب از چشمه ساسان با دبی حداکثر ۹۰۰ لیتر بر ثانیه تامین می شد با افت شدید ۹۰ درصدی مواجه شده بطوری که هم اکنون آبدهی این چشمه ۷۰ لیتر بر ثانیه شده است. دکتر صادق پور در ادامه افزود: شرکت آبفا استان فارس بنابر وظیفه ذاتی و فلسفه وجودی مبنی بر توزیع آب شرب سالم و بهداشتی به مردم شهرها و روستاهای استان، اقدامات فوری را جهت رفع موانع و مشکلات ناشی از بحران خشکسالی در حوزه آبرسانی به مناطق یاد شده در دستور کار خود قرار داد.
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در ادامه افزود: این شرکت با حمایت و پشتیبانی استاندار محترم فارس، وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور در کمترین زمان ممکن و به منظور جبران بخشی از کمبود آب مناطق یاد شده اقدام به احداث خط انتقال ۴۰۰ میلی متری و ایستگاه پمپاژ از محل چشمه (دوم) ساسان که در مجاورت منبع تامین آب قبلی قرار دارد نمود، که با بهره برداری از این پروژه کمبود آب شرب مورد نیاز ۳۰ روستا و قسمتی از شهر کازرون مرتفع می گردد. ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه شرکت آبفا فارس جهت پایداری آب شرب این شهرستان، به تخصص اعتبارات مناسب جهت اجرای پروژه های آب در شهرستان کازرون اشاره نمود و اظهار داشت: در حال حاظر کف شکنی، مهندسی مجدد و تعویض تجهیزات یک حلقه چاه و همچنین تجهیز، برق رسانی و نصب تاسیسات یک حلقه چاه دیگر جهت آبرسانی به شهر کازرون در حال انجام می باشد.
دکتر صادق پور در خاتمه تاکید کرد: این شرکت در نظر دارد جهت تامین آب شرب و بهداشتی آب شهر کازرون، نسبت به حفر و تجهیز حداقل دو حلقه چاه جدید در این شهرستان اقدام نماید که امیدواریم با بهره برداری از آنها تا حدودی نیازهای آب شرب و بهداشتی شهر کازرون مرتفع گردد. وی افزود: در صورت تداوم خشکسالی و احتمالا از مدار خارج چاههای موجود می بایست برنامه ریزی لازم جهت استفاده از منابع آب سطحی به عمل آید. ایشان همچنین با توجه به تدام خشکسالی و مشکلات ناشی از آن از مردم و مسئولین شهرستان کازرون خواست در جهت ارتقا فرهنگ صرفه جویی که نقش به سزایی در مدیریت مصرف آب ایفا می کند تلاش و کوشش مضاعف نمایند.