مجموعه فاضلاب تهران پیشران صنعت آب و فاضلاب است

مجموعه فاضلاب تهران پیشران صنعت آب و فاضلاب است

به گزارش برقاب،محسن اردکانی در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران و معاونین و جمعی از مدیران امروز سه‌شنبه یکم اسفند ماه در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد، خاطر نشان کرد: اکنون که به دستاوردهای یک سال گذشته افتخار می‌کنیم به دلیل غافل نشدن از اجرای پروژه‌های اثرگذار و بلند مدتی است که به موازات پروژه‌های مدیرت بحران اجرا شده و به زودی بهره‌برداری می‌شود. همین پروژه‌های اساسی و بلند مدت است که رفاه و آسایش شهروندان را فراهم خواهند کرد و این کار ارزشمندی است.

وی به فضای مثبتی که در سطوح مختلف جامعه نسبت به شرکت آب و فاضلاب شکل گرفته اشاره کرد و گفت: عملکرد مجموعه فاضلاب تهران در اجرای پروژه‌ها به‌گونه‌ای بوده که هم اکنون شاهد هستیم در بخش‌های نصب انشعاب فاضلاب، فروش پساب، فروش برق حاصل از تصفیه فاضلاب و… در سطح جامعه مطالبه ایجاد شده است.  از همکاران در مجموعه شرکت فاضلاب تهران  به عنوان پیشران در صنعت آب و فاضلاب انتظار است که همانند گذشته اقدامات و طرح‌های نوآورانه‌ای بیافرینندو سایر استان‌ها از این طرح‌ها الگو بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که  مدیری موفق است که تهدید را به فرصت تبدیل کند، اظهار داشت: این خودباوری که در سطح وزارت نیرو نسبت به مجموعه آب و فاضلاب به ‌وجود آمده است، سطح انتظارات را بالاتر می‌برد. این مسیر دشواری است، اما با وقت‌گذاری و اعتماد به یکدیگر کار شکل می‌گیرد و پیش می‌رود.شرکت فاضلاب تهران شرکت با اهمیتی است که تهدید فاضلاب را که برای جوامع انسانی مخاطره‌آمیز است به فرصت تبدیل کرده است.

تبدیل دارایی‌های غیرموثر به موثر سرلوحه کارها باشد

اردکانی به اقدامات موثر و پسندیده شرکت فاضلاب تهران اشاره کرد و افزود: رفع نقاط انسداد شبکه از اقدامات موثر طی سال گذشته است که ده‌ها کیلومتر شبکه بالادست و پایین دست را که به دلیل یک انسداد امکان بهره‌برداری از آن نبود را با اجرای نقاط انفصال امکان‌پذیر کرد این خود تبدیل دارایی‌های غیر موثر به موثر است.

وی با اشاره به تحقق شعار امسال برای مجموعه آبفا یادآور شد: شعار امسال چابک‌سازی، مسئولیت ‌پذیری و تلاش جهادی بود که  این شعار اکنون در اسفند ماه محقق شده است. در سال آینده نیز شرکت فاضلاب تهران باید در تامین مالی در بخش‌های مختلف پساب، فروش انشعاب فاضلاب و در بخش نصب انشعاب به خوداتکایی درآمدی برسد.

تمرکز بر کارهای بهره‌ورانه در تمام سطوح سازمانی

مدیرعامل آبفا استان بر اهمیت تمرکز بر کارهای بهره‌ورانه اشاره کرد و گفت:  یک مدیر خردمند باید علاوه بر کارهای توسعه‌ای باید معطوف به ارتقاء بهره‌وری باشد چون کارهای توسعه‌ای هزینه‌بر  و کارهای بهره‌ورانه کم‌هزینه و اثربخش‌تر است. از جمله پروژه‌های نرم‌افزاری که می‌تواند در راستای افزایش بهره‌وری باشد.

این موضوع در سطوح‌ پایین‌تر نیز باید انجام  شود مانند آموزش که باید در مسیر افزایش مهارت و منجر به افزایش بهره‌‌وری شود.کارهای بهره‌ورانه است که می‌توان از بقیه سبقت گرفت.

وی با اشاره به زحمات و اقداماتی که تاکنون انجام شده گفت: موضوع با اهمیت دیگر موضوع جانشین‌پروری است تا بعد از هر مدیریتی اقدامات تداوم و کمال پیدا کند و جانشین‌پروری در پرتو ثبات مدیریتی و انتقال تجربیات و پیاده‌سازی موضوع مدیریت دانش محقق می‌شود. موضوع مستند‌سازی اقدامات و فعالیت‌ها نیز موضوع مهمی است که مدیران باید دنبال کنند.

گفتنی است نرخ رشد کلان پروژه فاضلاب تهران از بهمن ماه ۱۴۰۱ تا بهمن ماه ۱۴۰۲ از ۶۸ درصد به ۷۳ درصد رسیده که معادل بیش از ۲ برابر رشد سالانه این پروژه در سال‌های پیشین می‌باشد.