مانور مدیریت بحران مناطق ۶ گانه کشور در سنندج آغاز شد

مانور تمرینی - آموزشی مدیریت بحران مناطق ۶ گانه کشور (منطقه شمال غرب) صبح امروز چهارشنبه با دستور استاندار کردستان در سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان مانور مدیریت بحران مناطق ۶ گانه کشور در سنندج آغاز شد.

اولین مانور تمرینی – آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور روز چهارشنبه با رویکرد “بارش شدید باران” و “ایجاد سیلاب” به میزبانی صنعت آب و برق کردستان، برگزار شد.

 استاندار کردستان در این آئین با بیان اینکه آمادگی در مقابله با بحران بر کسی پوشیده نیست، گفت: سالانه بحران‌های مختلفی در کشور به وقوع می‌پیوندد، لذا دستگاه‌های مرتبط باید همواره آماده باشند.

 دکتر اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: وزارت نیرو و زیر مجموعه‌هایش مستقیم با زندگی مردم ارتباط دارند و در ۲ سال گذشته شرایط مختلف اضطراری در استان از جمله واژگونی تانکر حامل سوخت در حسین‌آباد و آتش‌سوزی در برخی از مناطق استان به وجود آمد که با تلاش مجموعه‌های مختلف مدیریت شد.

 وی برگزاری این مانور را اقدامی مثبت برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد این مانور با موفقیت تمام شود، و منجر به هم‌افزایی و آمادگی بیشتر شود.

 سخنگوی مانور تمرینی آموزشی مناطق شش‌گانه شمال غرب کشور هم در خصوص استقرار اولیه نیروهای عملیاتی، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط هریک از کمیته‌های هفت‌گانه صنعت آب و برق استان کردستان، استقرار اولیه نیروهای عملیاتی ۶ استان غرب کشور در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج انجام شد.

 مهندس هیوا لهو نیان بیان کرد: اکیپ‌های عملیاتی صنعت آب و برق مناطق ۶ گانه شمال غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، زنجان، اردبیل و کردستان با حدود ۳۵۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در محل کمپ حضور دارند.

 وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی بعد از مستقر شدن در محل اولیه کمپ اردوگاه شهید سلیمان خاطر برای شرکت در کلاس‌های آموزشی – توجیهی حضور پیدا کردند.

 سخنگوی مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور یادآور شد: اکیپ‌های عملیاتی رأس ساعت ۷ صبح امروز به محل‌های عملیاتی مانور در مناطق چهارگانه اعزام شدند و پس از استقرار در محل، ساعت ۸ صبح با فرمان ستاد فرماندهی مستقر در شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان مانور شروع شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساعت ۱۳:۴۵ مانور خاتمه‌یافته و نیروهای عملیاتی به محل اولیه باز خواهند گشت.

 لهو نیان افزود: انسجام‌بخشی و ایجاد هماهنگی سازمان‌یافته در بین شرکت‌های آب و برق در مواقع بحران می‌تواند زمینه‌ساز پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری و همچنین مؤثر در کاهش آسیب‌های ناشی از شرایط سخت باشد.