درجلسه کمیته بحران آبفا مطرح شد:

قطع آب مشترکان بدمصرف و فضای سبز در صورت لزوم

جلسه کمیته بحران و پدافندغیرعامل شرکت آبفا با هدف برنامه‌ریزی و پیش‌بینی احتمالات و اقدامات پیشگیرانه برای تأمین آب آشامیدنی و گذر از پیک‌بار تابستان، برگزار شد.

به گزارش برقآب: مدیرعامل آبفای کاشان ضمن اعلام این خبر گفت: در این جلسه تدابیر برای گذر از بحران کم‌آبی تابستان ۱۴۰۲ اتخاذ شد و اقدامات انجام‌شده از سوی واحدهای‌های مختلف در حوزه تأمین آب مورد بررسی قرار گرفت.

 وی افزود: رفع موانع موجود در اجرای طرح‌های آب‌رسانی، بررسی و پایش وضعیت تأمین و توزیع آب روستاها و اطمینان از آماده بودن شرایط خدمت‌رسانی به مردم،میزان وضعیت تأمین آب، اطمینان از کیفیت مطلوب و بهداشتی آب موردنیاز مردم، لزوم ادامه حفر و تجهیز چاه‌های موردنیاز و تکمیل خطوط انتقال به‌منظور آب‌رسانی سریع به مشترکین در تابستان پیش رو ازجمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 اسدی گفت: برای عبور از این بحران به اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی نیازمندیم. به طور مسلم مردم و مشترکان باید از وضعیت موجود آب و مشکلات و چالش‌های این حوزه و وضعیت نزولات جوی و سفره‌های آب زیرزمینی آگاه شوند.

 وی افزود: از واحد روابط عمومی و آموزش همگانی خواسته شد مردم را از بحران کم‌آبی کنونی آگاه کنند تا برای گذر از این بحران، نهایت همکاری و مساعدت را در بخش مدیریت مصرف بهینه داشته باشند.

 رئیس هیئت مدیره آبفای کاشان افزود: با توجه به وضعیت مصرف و بحران پیش رو نمی‌توانیم اجازه بدهیم برخی به بهانه پرداخت هزینه ناچیز هرطور که خواستند از آب استفاده کنند. لذا با تاکید اعضای کمیته بحران برای همه مشترکان پر مصرف اخطاریه صادر می‌شود و مصرف همه مشترکان پایش می‌گردد و در صورت لزوم آب مشترکان بدمصرف قطع خواهد شد.

 وی افزود: آبفا مسئول تامین آب آشامیدنی مردم است ولی متاسفانه برخی با خرید اشتراک از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنند که در صورت لزوم آب مشترکان بدمصرف و فضای سبز قطع میشود.

 

انشعاب مشترکان بدمصرف آب قطع می‌شود

وضعیت قرمز آبی در ایران