فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح مصرف بهینه آب و برق

 رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان فارس و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به همراه مدیران دفاتر روابط عمومی شرکت های آب و برق استان فارس، با  مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی […]

 رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان فارس و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به همراه مدیران دفاتر روابط عمومی شرکت های آب و برق استان فارس، با  مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، اطلاع‌رسانی و انتقال دقیق و شفاف عملکرد و فعالیت های شبانه روزی کارکنان صنعت آب و برق  را از مهم‌ترین وظایف روابط ‌عمومی‌های صنعت آب و برق عنوان کرد.

“علی‌اکبرکاظمی” اظهار داشت: در حال حاضر تمامی کارکنان خدوم صنعت آب و برق کشور به صورت شبانه روزی در تلاشند تا خدمات ارزنده وشایسته ای را به مردم عرضه کنند، بنابراین ضروری است مدیران روابط عمومی‌های صنعت آب و برق با استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی، مردم را از زحمات این تلاشگران و فعالیت‌های انجام شده آگاه سازند.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی  صحیح در زمینه آب و انرژی به ویژه در بخش کشاورزی تاکید کردو بیان داشت: بایستی با فرهنگ سازی صحیح و تهیه محتواهای مختلف، به مخاطبان اهمیت صرفه جویی، پرهیز از هدررفت آب و انرژی، صرف  هزینه ها و زحمات را یادآوری نمود.

کاظمی، بر راه اندازی کارگروه اصلاح  الگوی کشت کشاورزی به منظور پیشگیری از هدر روی آب و از سوی دیگر ترویج فرهنگ مصرف بهینه در بخش مشترکین کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: مجموعه اقدامات موثر و اثربخش در این زمینه و همکاری سازنده کلیه مسئولان درون و برون استانی در این رابطه، می تواند نقش موثری دراصلاح الگوی مصرف مشترکان در بخش کشاورزی و جلوگیری از مصرف بی رویه در این بخش داشته باشد.

در ادامه این نشست، رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان فارس، نیز بر لزوم مدیریت مصرف بهینه آب و  انرژی در راستای حفظ محیط زیست تاکید کرد.

احمدرضا خسروی، اظهار داشت: ۹۰درصد آب  و۴۰درصد برق استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و بدیهی است که ادامه این وضعیت و مصرف گرایی بیش از حد استاندارد می تواند اثرات مخربی بر محیط زیست بر جای بگذارد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، ارتقای سطح آگاهی و جلب مشارکت شهروندان در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی  را از جمله راهکارهای مفید و موثر در زمینه برون رفت از مشکلات و دغدغه های محیط زیستی برشمرد و افزود: بسیاری از مردم آگاهی ندارند که برای تولید برق و تهیه آب شرب چقدر هزینه می شود، اگر در زمینه هزینه های سنگین تولید انرژی و سایر منابع، به طور مناسب اطلاع رسانی شود، به طور قطع مردم با رعایت الزامات مدیریت مصرف با صنعت آب و برق  مشارکت و همراهی خواهند شد.

لازم به ذکر است، در ادامه این نشست، مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق استان به بیان نظرات و چکیده ای از فعالیت های حوزه کاری خود پرداختند.