عملیات افزایش پایداری خط انتقال آب غدیر

مدیر‌عامل شرکت آب غدیر سازمان آب و برق خوزستان از عملیات موفق افزایش پایداری انتقال آب در طرح آبرسانی غدیر با اتصال مستقیم خط لوله از ایستگاه پمپاژ شمالی به مخازن تعادل کننده خبر داد.

به گزارش برقاب : عملیات افزایش پایداری خط  انتقال آب غدیر . داود حری” از اجرای عملیات افزایش پایداری با اتصال مستقیم خط انتقال طرح بزرگ آبرسانی غدیر از ایستگاه پمپاژ شمالی در اندیمشک به مخازن متعادل کننده در تاسیسات فتح المبین (ام الدبس) جهت آمادگی در شرایط اضطراری و پدافندی خبر داد و گفت: این عملیات پس از یک هفته تلاش مستمر و چندین مرحله اقدامات تعمیراتی و اصلاحات در شبکه‌ انتقال، با تلاش پرسنل و کارشناسان شرکت آب غدیر خوزستان و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و موسسه اروندان به عنوان پیمانکار طرح، تحت نظارت معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با موفقیت انجام شد.
وی در خصوص اهمیت این اقدام گفت: انجام این عملیات موجب می‌شود تا در شرایط اضطراری و پدافندی، امکان انتقال آب از ایستگاه پمپاژ شمالی به صورت مستقیم به مخازن متعادل‌کننده فراهم شود و در صورتی که ایستگاه پمپاژ فتح المبین در ام الدبس به صورت برنامه‌ریزی شده و یا غیره‌منتظره دچار خاموشی و توقف انتقال شود، زنجیره‌ آبرسانی قطع نمی‌شود و انتقال آب، پایدار خواهد ماند.
حری تصریح کرد: این عملیات نه تنها به بهبود و پایداری آبرسانی در منطقه کمک می‌کند، بلکه زیر ساخت‌های لازم برای مقابله با بحران‌‌های پیش‌بینی نشده در آینده را نیز محکم‌تر می‌سازد.
مدیر عامل شرکت آب غدیر خوزستان این اقدام را گامی بلند در راستای زنجیره‌ پدافندی و از جمله اقدامات بلند مدت برای ارتقای سیستم آبرسانی در استان معرفی کرد و افزود: شرکت آب غدیر خوزستان جهت تقویت تاب‌آوری شبکه در شرایط خاص، برنامه های عملیاتی دیگری را نیز در دست اقدام دارد.