ظرفیت سازی لازم در همه سدهای استان برای ذخیره آورد سال جاری و بارش های پیش رو ایجاد شده است

نظر به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش طی چند روز آینده و اعلام وضعیت نارنجی، کارگروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای کردستان با قید فوریت، برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، در جلسه کارگروه مدیریت بحران که با حضور جمعی از معاونین، مدیران و اعضاء […]

نظر به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش طی چند روز آینده و اعلام وضعیت نارنجی، کارگروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای کردستان با قید فوریت، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، در جلسه کارگروه مدیریت بحران که با حضور جمعی از معاونین، مدیران و اعضاء ستاد بحران شرکت برگزار شد؛ مهندس آریانژاد به موضوع بارش های چند روز آینده ( ۲۶ لغایت ۲۸ آذرماه ) و احتمال وقوع سیلاب،  ضمن توصیه جدی به هم استانی های خود در خصوص عدم تردد و توقف در مسیر رودخانه ها، مسیلها و حاشیه تأسیسات آبی (سدها، کانال‌ها و .. ) گفت: ظرفیت سازی لازم در همه سدهای استان برای ذخیره آورد سال جاری و بارش های پیش رو ایجاد شده است و جای هیچ نگرانی نیست و چنانچه سیلابی نیز اتفاق بیافتد عبور ایمنی خواهد داشت.

وی از اعلام آمادگی دستگاه متبوع و مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای تا پایان بارش ها  خبر داد و گفت : همه اعضاء کارگروه مدیریت بحران از روز جاری ( ۲۵ آذرماه ) تا پایان شرایط بارش ها در حالت آماده باش قرار دارند و مدیران شهرستان های تابعه نیز در این هشدار به همراه پرسنل خود آماده هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان به وضعیت ذخیره آب سدهای استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۴ درصد حجم ذخیره آب پشت سدهای استان داریم که این عدد در سال گذشته ۴۷ درصد بود.

در ادامه جلسه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت، ضمن ارایه گزارش از وضعیت آب سدهای استان گفت: در حال حاضر در سد بانه تعمیرات آشغالگیر، دریچه‌ها این سد و لایروبی نیز کامل انجام شده و دریچه کشویی آدم‌رو احداث شده و یک دستگاه جرثقیل نیز در محل استقرار یافته است.

مهندس عرفان مؤمن‌پور افزود: هر چند که در سال آبی جاری هنوز بارش چشمگیری را شاهد نبوده‌ایم اما در حال حاضر در رودخانه بالادست سد حدود ۳۰ لیتر در ثانیه آورد را شاهد هستیم.