مصطفی رجبی مشهدی؛

طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی به اندازه مصرف برق یک کلان شهر صرفه جویی دارد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: برآورد می شود با مشارکت همه مردم در طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی، به اندازه مصرف برق یک کلان شهر مانند مشهد یا تبریز از مصرف بخش خانگی کاسته شود که تضمین کننده برق پایدار برای همه مشترکان خواهد بود.

به گزارش برقآب، “مصطفی رجبی مشهدی” سخنگوی صنعت برق در گفتگو با رادیو جوان گفت: در پی استقبال بسیار خوب و گرم هموطنان عزیزاز طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی در سال گذشته، وزارت نیرو تصمیم گرفت امسال این طرح را با وسعت بیشتری اجرا کند.
رجبی مشهدی افزود: سال گذشته بنا بر این بود که مشترکان خانگی که کمتر از الگوهای تعیین شده برق مصرف کرده باشند، به اندازه ی آن کاهش مصرف، پاداش دریافت کنند که نرخ این پاداش نیز ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت بود. در واقع معادل ۵ برابر قیمتی که برق را به مشترک می فروختیم، از مشترکان خریداری میکردیم که همان طرح ۵=۱ نام داشت.
او بیان کرد: با توجه به اجرای موفق طرح در سال گذشته، امسال وزارت نیرو تصمیم گرفت طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی را وسعت دهد و برای مشترکانی که مصرف برق بیش از الگو دارند نیز پاداش در نظر بگیرد. بر این اساس، طرح جدید از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه، شامل حال همه ۳۱ میلیون مشترک خانگی کشور خواهد شد. از سوی دیگر، مشترکانی که کمتر از الگو، برق مصرف کنند می توانند تا ۴ برابر یعنی تا ۲هزارتومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت کنند. در واقع بر اساس طرح امسال، هر چقدر مصرف برق کاهش پیدا کند، نرخ پاداش بیشتر می شود.
سخنگوی صنعت برق ضمن قدردانی از مردم بابت همکاری بسیار خوبی که با صنعت برق دارند گفت: انتظار می رود، با همیاری خوب مردم عزیز در کاهش مصرف برق، امسال بتوانیم در کنار تأمین برق پایدار همه مشترکان، با کاهش مصرف سوخت نیروگاهی در حفظ و نگهداری از محیط زیست بیش از پیش موثر باشیم.