با صرف بیش از  619 میلیارد ریال اعتبار؛

طرح ملی آبرسانی روستایی در شهرستان نوشهر

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران  با اشاره به صرف بیش از 619 میلیارد ریال اعتبار در طرح ملی آبرسانی روستایی ، در شهرستان نوشهر طی سالهای گذشته خبرداد.

 

وی در ادامه گفت: از این اعتبار، مبلغ  ۳۱۸ میلیارد ریال برای اجرای فاز اول قرارداد محرومیت زدایی در شهرستان نوشهر هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به اینکه در شهرستان نوشهر درطرح ملی آبرسانی روستایی ،  ۲۰ پروژه شامل ۴ مجتمع و ۱۶ پروژه ی تک روستایی  با برخورداری ۴۵ روستا  تعریف شد، افزود: ۱۸ پروژه شامل ۴ مجتمع و ۱۴ پروژه تک روستایی پس از اتمام تعهدات از طرح ملی خارج شده است .

وی با بیان اینکه از این پروژه ها در فاز اول محرومیت زدایی،  ۳ پروژه به نامهای مجتمع آبرسانی شهدای اویل ، آبرسانی روستای بین و منوچهرکلا مشتمل بر ۱۱ روستا تعریف شد، ادامه داد: احجام فیزیکی این پروژه ها شامل احداث ۱۱ باب مخزن زمینی به حجم ۲۴۵۰ متر مکعب و ۱۱ واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای لوله گذاری ۲۴ کیلومتر خط انتقال  و ۲۹ کیلومتر شبکه توزیع آب ، تهیه ، نصب و راه اندازی ۱ دستگاه دیزل ژنراتور و جا به جایی ۱۳۰۰ فقره انشعاب  می باشد.

مدیرعامل آبفامازندران تصریح کرد: تا کنون ۲ باب مخازن زمینی به حجم ۸۰۰ مترمکعب احداث، ۳ کیلومتر خط انتقال و ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع آب به اجرا در آمد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی مجتمع شهدای اویل را ۱۷ درصد، آبرسانی روستای بین را  ۱۵/۶۳ درصد و منوچهرکلا را  ۷۱/۹۶ درصد دانست.

مهندس برارزاده خاطرنشان کرد: در فاز بعدی محرومیت زدایی نیز ۶ روستا از روستاهای شهرستان نوشهر در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)پیش بینی شده که پس از ابلاغ این قرارداد ، عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد .