با پیشرفت۷۸/۵ درصد در حال اجرا است

طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان چوار

طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان چوار با پیشرفت۷۸/۵ درصد در حال اجرا است.

به گزارش برقآب، طبق اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، پرویز ناصری افزود: عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۶ روستای دو مجتمع آبرسانی روستایی مورت و چشمه رمضان، شامل احداث ۹ باب مخزن ذخیره بتنی به حجم ۱۷۵۰ متر مکعب، اجرای خط انتقالی به طول ۴۱ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۴۵ کیلومتر، تجهیز ۲ حلقه چاه آب شرب واقع در تنگ حمام، تهیه و نصب سیستم تصفیه آب به روش گوگردزدایی، نیرو رسانی به چاه‌های تنگ حمام به طول ۱۰ کیلومتر و احداث ۴ باب چاهک پمپاژ می‌باشد.

این طرح با استفاده از اعتبارات آبرسانی به مجتمع‌های آب روستایی و اعتبارات محرومیت زدایی جهاد آبرسانی، و با بهره‌برداری از این طرح، ۱۴۷۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵۱۲ نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش آبرسانی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، اجرای طرح جهاد آبرسانی را فرصتی بزرگ برای خدمت به روستاییان دانست و تصریح کرد: این طرح بزرگ با مشارکت بسیج سازندگی در حال انجام است و بسیج سازندگی نیز در حال انجام تعهدات خود است.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم تا در شرایط تنش آبی با مشکل مواجه نشویم. در پایان، ناصری از عمومی مردم خواست نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام ویژه داشته باشند.

گزارش برقآب استان ایلام اعلام کرد: عملیات آبرسانی به ۴۶ روستا وجود دارد که شامل احداث باب های مخزن ذخیره، خط انتقالی و شبکه توزیع، تصفیه آب و نصب چاه های آب شرب است. این طرح با هزینه جهاد آبرسانی به ۱۴۷۳ خانوار و بیش از ۵۵۱۲ نفر خدمات آب را فراهم می کند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، این طرح را فرصتی بزرگ برای خدمت رسانی به روستاها دانست و برنامه ریزی دقیق و صرفه جویی در مصرف آب را توصیه کرد.