طرح استفاده از الکترولیز در تولید مواد منعقد کننده در تصفیه خانه آب همدان

چهارمین جلسه کمیته تحقیقات، امسال با موضوع ارائه گزارش مقدماتی طرح ‘ استفاده از الکترولیز در تولید مواد منعقد کننده در تصفیه خانه آب همدان”با همکاری شرکت دانش بنیان زیست ایده آل گستر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، در همین رابطه معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان […]

چهارمین جلسه کمیته تحقیقات، امسال با موضوع ارائه گزارش مقدماتی طرح ‘ استفاده از الکترولیز در تولید مواد منعقد کننده در تصفیه خانه آب همدان”با همکاری شرکت دانش بنیان زیست ایده آل گستر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، در همین رابطه معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن ارائه توضیحاتی گفت:این پژوهش با هدف تولید مواد منعقد کننده (پلی آلومینیوم کلراید) در محل تصفیه خانه آب همدان انجام شده است.
محمد صادقی مهر با بیان اینکه پلی آلومینیوم کلراید یکی از مواد منعقد کننده ای است که کاربرد گسترده ای در تصفیه آب داشته و از آن به منظور زلال سازی آب رودخانه ها، آب های صنعتی و همچنین تصفیه بهداشتی فاضلاب خانگی یا صنعتی استفاده می شود، عنوان کرد: مشکل اصلی که اکثر تصفیه خانه های آب کشور با آن مواجه هستند، هزینه بالای خرید این مواد منعقدکننده به دلیل وارداتی بودن آنها است.
وی با توضیح اینکه برخی شرکتها به منظور تولید این مواد در داخل کشور اقدمات موثری را انجام داده اند، اظهارداشت: به دلیل نبود تکنولوژی تولید مواد منعقدکننده بر پایه آلومینیوم به صورت جامد در کشور، این مواد به صورت محلول در آب تولید می گردد که انتقال آن به تصفیه خانه امری هزینه بر و دشوار می باشد.
صادقی مهر افزود:با توجه به مشکلات موجود در تصفیه خانه های آب در تامین، حمل و نقل و استفاده از مواد منعقدکننده مانند پلی آلومینیوم کلراید، این مطالعه با هدف کلی “استفاده از روش الکتروشیمیایی جهت تولید پلی آلومینیوم کلراید در محل تصفیه خانه” انجام شده است.
وی با اذعان به اینکه در حال حاضر طرح مذکور مورد استقبال کمیته، به ویژه ریاست کمیته تحقیقات (مهندس حسینی بیدار) قرار گرفته، خاطرنشان کرد: رئیس و اعضاء کمیته، پیشنهادات خود را در راستای بهبود و ارتقاء محصول ارائه دادند .
گفتنی است در این جلسه، عضو هیأت مدیره کمیته تحقیقات نیز راهکارهایی در راستای رفع نواقص طرح پژوهشی ارائه داد.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد،تصفیه خانه شهر همدان به عنوان پایلوت اجرای طرح مذکور انتخاب شود.