ضرورت ایجاد پایگاه های امدادی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد پایگاه امدادی در شرق کشور لازم است و باید خراسان جنوبی را برای مدیریت بحران استان خوداتکا بدانیم چراکه در شرایط سیل و زلزله نمی توانیم با توجه به بعد مسافت، به استان های دیگر امیدوار باشیم.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، ایجاد پایگاه های امدادی در خراسان جنوبی ضرورت دارد.

علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در مانور منطقه‌ای مدیریت بحران جنوب شرق کشور در استان، اظهار داشت: برگزاری اینگونه مانورها در مواقع بحران خیلی کمک کننده است، سال گذشته بحران و مانور افت فشار گاز را به صورت واقعی داشتیم اما نگران شرایط بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحران گاز ما مشکلات را شناسایی کرده بودیم و تنگناها را می دانستیم، افزود: باید صحنه خدمت رسانی را مدیریت کنیم و این مانورها می تواند در شرایط خاص بحران کمک کند تا بهترین واکنش را داشته باشیم.

عباس زاده با بیان اینکه برخی بحران ها همانند سیل سال گذشته شاید اینقدر وسیع باشند که استان های دیگر را هم درگیر کند، افزود: یکی از مهمترین بخش های مربوط به حاکمیت آمادگی در مقابل بحران ها است چراکه آمادگی ما در شرایط بحران سنجیده می شود.

وی با اشاره به درک خطر و بحران، گفت: اینکه ما چقدر بحران را می فهمیم مهم است، اینکه ۹۹.۹ درصد برق رسانی و یا گاز رسانی کردیم اقدامات خوبی است اما پشتوانه این خدمت رسانی تضمین و پایداری خدمات در شرایط بحران و خاص است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: میزان آمادگی ما در بحران ها ملاک عملکرد ما است و نباید به صورت تشریفاتی و انجام تکلیف به موضوع نگاه کنیم، نوع نگاه و ورود ما در شرایط بحران در استان ها به فرهنگ منطقه هم بر می گردد.

عباس زاده بر انسجام بخشی بین دستگاهی در زمان بحران ها تاکید کرد و گفت: مدیریت دستگاه های خدمت رسان برای آمادگی در شرایط بحران لازم بوده و این مدیریت برای مردم هم اطمینان بخش است.

وی با بیان اینکه دغدغه همه ما پایداری خدمات در شرایط بحران است، افزود: با کسب تجربیات در بحران ها و مانورهای مختلف صنعت آب، برق و گاز می توانیم اقدامات پایداری خدمات را مستند کنیم تا در سال های آینده هم از آن استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر مدیریت آب و برق، گفت: مهمترین نیاز ما این دو مقوله است چراکه اولین خدمت باید تامین آب سالم در زمان بحران است. عباس زاده گفت: ایجاد آمادگی و انسجام بخشی دستگاه ها در وزارت نیرو قابل تقدیر است و امیدواریم با ادامه این مانورها؛ آمادگی ما در شرایط بحران بیشتر شود و با کمترین آسیب و هزینه به شرایط قبل از بحران برگردیم.

وی به بارش های رگباری و سیل آسا در استان اشاره کرد و گفت: باید مدل حکمرانی را با شرایط جدید منطبق کرد. عباس زاده یکی از بزرگترین سرمایه ها در خراسان جنوبی را تعامل و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: ما در این خصوص کمترین دغدغه را داریم و امیدواریم همه دستگاه ها با مانورهای واقعی با آمادگی کامل در شرایط بحران و اضطرار آمادگی کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: در امکانات و تجهیزات ما ضعفی به صورت ساختاری و مزمن از قبل داریم، گستردگی، وسعت و پراکندگی تاسیسات و دور بودن استان از سایر استان ها ایجاب می کند که خراسان جنوبی در شرایط بحران خود اتکا باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ایجاد پایگاه امدادی در شرق کشور لازم و ضروری است و باید خراسان جنوبی را برای مدیریت بحران استان خوداتکا بدانیم چراکه در شرایط سیل و زلزله نمی توانیم با توجه به بعد مسافت و پراکندگی، به استان های دیگر امیدوار باشیم.