در شهرستان ساری:

صرف بیش از  ۱۲۵۸ میلیارد ریال اعتبار در طرح ملی آبرسانی روستایی

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران  با اشاره به صرف بیش از 1258 میلیارد ریال اعتبار در طرح ملی آبرسانی روستایی فت: از این اعتبار، مبلغ  360 میلیارد ریال برای اجرای فاز اول قرارداد محرومیت زدایی در شهرستان ساری هزینه شد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به اینکه در شهرستان ساری درطرح ملی آبرسانی روستایی ،  ۴۰ پروژه شامل ۴ مجتمع و ۳۶ پروژه تک روستایی  با برخورداری ۱۱۸ روستا  تعریف شد، افزود: ۲۹ پروژه شامل ۲مجتمع و ۲۷ پروژه تک روستایی پس از اتمام تعهدات از طرح ملی خارج شده است .

وی با بیان اینکه از پروژه های طرح مذکور ، در فاز اول محرومیت زدایی،  ۲ پروژه به نامهای مجتمع آبرسانی ششک- چورت و مجتمع آبرسانی خزرآباد، مشتمل بر ۵۳ روستا تعریف شد ،   ادامه داد: احجام فیزیکی این پروژه ها شامل احداث ۳ باب مخزن زمینی به حجم ۱۲۰۰ متر مکعب و یک واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای لوله گذاری ۳۲ کیلومتر خط انتقال  و ۲۵ کیلومتر شبکه توزیع آب ، تهیه ، نصب و راه اندازی ۳ دستگاه دیزل ژنراتور و  یک دستگاه پکیج حذف آهن  می باشد که پس از اجرای آنها ،  پیش بینی می شود  قریب به ۱۰۰ روستا از نعمت آب شرب سالم ، بهداشتی و پایدار بهره مند  شوند.

مدیرعامل آبفامازندران تصریح کرد: تا کنون احداث مخازن ذخیره به اتمام رسید و ۲۴ کیلومتر خط انتقال و ۲۹ کیلومتر شبکه توزیع آب نیز به اجرا در آمد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی مجتمع ششک و چورت را ۵۰/۵۷ و  مجتمع خزرآباد را ۹۲ درصد دانست  .

مهندس برارزاده خاطرنشان کرد: در فاز بعدی محرومیت زدایی نیز ۴۷ روستا از روستاهای شهرستان ساری، در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیش بینی شد که پس از ابلاغ این قرارداد ، عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.