صرفه جویی ۲۹۲ میلیون مترمکعبی منابع آب زیرزمینی در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی آب تاکنون ۴ هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان با صرفه جویی ۲۹۲میلیون مترمکعب آب پر و مسدود شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده گفت: با انسداد ۴ هزار و ۷۱۷ […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی آب تاکنون ۴ هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان با صرفه جویی ۲۹۲میلیون مترمکعب آب پر و مسدود شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده گفت: با انسداد ۴ هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیرمجاز بیش از ۲۹۲میلیون متر مکعب آب در منابع زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی افزود: بیشترین تعداد چاه های پر شده در شهرستان های کبودرآهنگ با ۱۴۰۳ حلقه چاه و شهرستان رزن با ۷۶۳ حلقه چاه بوده است.

وی ادامه داد: تا کنون۵۱۷۰  حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شده اند که این روند به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان بیان کرد: تعداد ۱۲ گروه اکیپ گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه های مجاز و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه های استان به طور شبانه روز دشت ها را کنترل می کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه براساس هدفگذاری انجام شده، تمامی چاه‌های غیرمجاز در سطح استان همدان پر و مسدود می‌شود، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۱ حلقه چاه غیرمجاز پر شد که میزان صرفه‌جویی آب از این محل یک میلیون و ۷۱۴ هزار مترمکعب بوده است.

ستوده با تاکید بر اینکه در روند انسداد چاه‌های غیرمجاز استان همدان هیچگونه مماشاتی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: خوشبختانه دادگستری، دادستانی، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر مسئولان استان همدان همکاری مطلوبی را در روند حفاظت از منابع آب استان دارند که این امر سبب شده همدان به عنوان یکی از استان‌های برتر در این زمینه شناخته شود.