شناسایی یک حلقه چاه غیر مجاز در یک واحد صنعتی شهرستان یزد

رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ از شناسایی و مسدود کردن یک حلقه چاه غیر مجاز مخفی کمرگیر شده در یک واحد صنعتی شهرستان یزد خبرداد.

مدیریت حفاظت از منابع آب شیراز

به گزارش برقآب : مدیران شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از تلاش ها و اقدامات حفاظتی اداره منابع آب شهرستان های یزد،اشکذرو زارچ تقدیر و تشکر کرده اند. طبق گزارشات این اداره، تاکنون به لطف اقدامات مؤثر، ششمین حلقه چاه غیر مجاز با عمق ۱۰۰ متر و سطح آب ۹۰ متر که نشان دهنده استفاده غیر مجاز از آب زیرزمینی است، شناسایی و مسدود شده است.

در سال جدید، اداره منابع آب شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ برنامه ریزی‌هایی را در نظر گرفته است که شامل مسدود کردن ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز، غیر فعال کردن دو حلقه و رفع تخلف ۳۴ چاه مجاز می‌شود. این برنامه‌ها جهت جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت صحیح منابع آب شهرستان ها و شناسایی و مسدود کردن چاه‌های حفر شده غیر مجاز اعمال می‌شود.

برای دستیابی به این هدف، اداره منابع آب شهرستان ها اقداماتی مانند نصب کنتور هوشمند، رفع عیب کنتور، نصب سرریز مناسب، جلوگیری از اضافه برداشت و جلوگیری از انتقال آب غیرقانونی انجام می‌دهد. این اقدامات برای کاهش مصرف آب غیر ضروری در مناطق مختلف شهرستان ها و جلوگیری از تخریب منابع آبی بسیار مهم هستند.

در نهایت، مدیر شرکت سهامی آب منطقه ای یزد تأکید کرده است که شناسایی و مسدود کردن چاه‌های حفر شده غیر مجاز به صورت جدی در برنامه‌های این اداره قرار دارد و تلاش های بیشتری برای مدیریت صحیح منابع آب در سال جدید انجام خواهد شد. او همچنین از مدیران اداره منابع آب و گروه گشت و بازرسی آنها تقدیر کرده و نیاز به همکاری ادامه دار بین این دو سازمان را بیان کرده است.