سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

سطح سفره‌های آب‌ زیرزمینی سمنان سالانه ۷۰ سانتی‌متر کاهش می‌یابد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به لزوم حفاظت از منابع آبی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب ضروری است، گفت: سطح سفره‌های آب‌ زیرزمینی سمنان سالانه ۷۰ سانتی‌متر کاهش می‌یابد.

سطح سفره‌های آب‌ زیرزمینی سمنان سالانه ۷۰ سانتی‌متر کاهش می‌یابد

به گزارش برقاب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، حمید احسانی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های متناوب سطح سفره‌های آب زیرزمینی کاهش یافته است و این لزوم استفاده از بهینه از منابع آبی را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته خشک‌ترین سال را گذراندیم، اظهار داشت: برای حفظ منابع آبی موجود اجرای طرح‌های احیاء و تعادل‌بخشی امری ضروری است و نیاز است سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان در کنار هم و با هم‌افزایی برای حفظ آب و منابع موجود تلاش کنند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: سطح سفره‌های آب‌ زیرزمینی سالانه ۷۰ سانتی‌متر کاهش می‌یابد و این کاهش منابع آبی لزوم مدیریت مصرف آب را بیش ازپیش نشان می‌دهد.

احسانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: عمده مصرف آب در بخش کشاورزی است و باید در این زمینه مدیریت لازم انجام شود.

وی بر لزوم استفاده از روش‌های نوین ابیاری تأکید کرد و گفت: کشاورزان باید اراضی کشاورزی خود را مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری کنند تا ضمن برداشت محصول از منابع آبی هم حفاظت کنند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خواست تا کشاورزان به کشت محصول کم‌آب‌بر با ارزش اقتصادی بالایی تشویق کنند.

محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست به اقدامات این سازمان در راستای استفاده از بهینه منابع آبی اشاره کرد و گفت: اجرای سیستم‌های نوین ابیاری به جد در سطح استان در دستور کار است.

قاسمی با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به افزایش راندمان آبیاری کمک می‌کند تصریح کرد: در راستای توسعه سیستم‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات خوبی را در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند الگوی کشت در سطح استان سمنان گفت: ترغیب کشاورزان به کشت محصولات کم آب‌بر با ارزش اقتصادی بالا نیز در دستور کار است.