مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان :

دستگاه های مجاز استخراج رمزارز از پانزدهم خرداد تا پایان نیمه نخست شهریور از شبکه خارج می شوند

با حضور مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه گذاری استانداری و جمعی از مسئولان، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت پیک بار و مصرف برق در سمت تقاضا، در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان این که همفکری و هماهنگی به منظور مدیریت پیک بار، مهم ترین هدف این نشست محسوب می شود گفت: با آغاز روزها و ماه های گرم سال، می بایست با برنامه ریزی و مشارکت همه ارکان، پیک بار تابستان را با موفقیت طی نماییم.

سیدمحمد حسینی نژاد با اشاره به این که در دنیا بحث ۳۰۰ ساعت پیک بحرانی مطرح است افزود: اصولاً در این زمینه تولید و مصرف یکسان نخواهد بود و برای گذر از این موقعیت، مدیریت مصرف تنها راهکار است.

وی تصریح کرد: به منظور گذر موفق از پیک بار امسال، دستگاه های مجاز استخراج رمزارز در استان از پانزدهم خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه سال ۱۴۰۱، از مدار مصرف خارج می شوند.

حسینی نژاد با عنوان این که نقش مشترکان تولیدی در اجرای برنامه های پیک سائی بسیار مهم و کلیدی است یادآور شد: بیش از شش هزار تفاهم نامه با مشترکان استان منعقد شده تا در پیک بار تابستان با این شرکت همکاری نمایند.

در ادامه این نشست مجید وفائی، مدیرعامل برق منطقه ای سمنان، برنامه های آن شرکت در زمینه پیک بار تابستان را تشریح نموده و پیرامون مصوبه هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت نیرو به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درخصوص اجرای اقدامات عملیاتی برای حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال و نحوه همکاری مشترکان در زمینه مدیریت مصرف بررسی لازم صورت گرفته و همچنین “جمعه ای” ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، “سعدالهی”، رئیس هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع و معادن استان و نمایندگان انجمن صنفی قطعه سازان خودرو، شرکت شهرکهای صنعتی و کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی، نقطه نظرها و دیدگاه های خود را مطرح کرده و در ارتباط با موضوعات؛ مشارکت حداکثری صنایع در تابستان، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای بخش تولیدی، کنترل های مستمر برای جمع آوری رمزارزهای غیرمجاز و بهره گیری از مولدهای برق اضطراری به خصوص در ساعات پیک روز، بحث و تبادل نظر به عمل آمده و درنظر است جلسات این کمیته با مسئولیت استانداری هر دو هفته یک بار تشکیل و مصوبات آن به نحوی شایسته اجرایی شود.