دانشجویان و دانش آموزان ازتاسیسات و تصفیه خانه های بهبهان در خوزستان بازدید کردند

مدیر آبفیا منطقه بهبهان گفت: به منظور شناخت بیشتر از فرآیند تصفیه آب و ارتقای سطح علمی دانش آموزان، ۷۳۸ دانش آموز و دانشجو از تاسیسات و تصفیه خانه های بهبهان بازدید کردند.

به گزارش برقاب: سیامک شکوریان گفت: دانشجویان و دانش آموزان ازتاسیسات و تصفیه خانه های بهبهان در خوزستان بازدید کردند و با اشاره به اینکه این بازدیدها به منظور آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با چرخه و فرایند تولید و توزیع آب به صورت دوره‌ای انجام می‌شود، افزود: در این بازدیدها که مدارس دخترانه پسرانه شهرستان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه خاتم الانبیاء را شامل می‌شد،اشاعه فرهنگ مصرف بهینه آب و آموزش راهکارهای رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی مورد توجه و تاکید قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، کارشناسان آبفا در این بازدید دانش آموزان و دانشجویان  را از نحوه تصفیه آب در تاسیسات و همچنین انتقال آب به شبکه آب شرب شهرستان و همچنین چرخه آب در طبیعت آشنا کرده و روش های صرفه جوئی درمصرف آب را برای آنان بیان کردند.
مدیر آبفای منطقه بهبهان سلامت و امنیت آب شرب مصرفی شهروندان را‌ خط قرمز صنعت آبفا دانست و تصریح کرد:جهت حصول اطمینان از سلامت آب شرب مصرفی شهروندان در سه ماهه سوم سال جاری ۱۴۹۱ مورد کارسنجی در سطح شهر و ۷۷۱ مورد آزمایشات میکروبی انجام شد.
شکوریان یادآور شد: در این بازه زمانی و با همت اداره کنترل کیفی ۷۸ بار، دستگاه های کلرسنجی تعمیر و سرویس شدند.
لازم به ذکر است کار‌شناسان مربوطه همچنین به سئوالات بازدید کنندگان نیز پاسخ لازم را ارائه کردند.