مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد؛

خشکی زاینده رود و ایجاد ۴۰ کانون جدید گرد و غبار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با پیشنهاد اینکه دفتر مدیریت حوضه زاینده رود در اصفهان تشکیل شود، گفت: با خشکی زاینده رود ۴۰ کانون جدید گرد و غبار در اصفهان ایجاد شده و با اندک وزش باد شرایط بدی ایجاد می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، منصور شیشه فروش در اجلاس مدیریت منابع آب فلات مرکزی ایران با عنوان بدون تاخیر، با اشاره به کمک و همراهی استان اصفهان در حوادث دیگر استان‌ها همچون سیل و زلزله اظهار کرد: بعد از سیلی که مردادماه امسال آمد، حدود ۸۰ تیم از اصفهان به استان‌های یزد، کرمان و چهارمحال و بختیاری ارسال شد که ۴۰ تیم برای وضعیت آب چهارمحال ‌‌بختیاری بود.

او تأکید کرد: اکنون نوبت کمک کردن به اصفهان رسیده چراکه برای مدیریت بحران اصفهان باید اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۰ روستای اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: در کشور سدهای مختلفی برای پیشگیری از سیلاب در حال مطالعه و ساخت است، اما برای استان اصفهان با وجود مطالعه جهت ساخت هیچ سدی اقدام نشده است.

او در ادامه به وضعیت هوای اصفهان اشاره کرد و گفت: سال گذشته اصفهان ۱۲۱ روز هوای آلوده را تجربه کرد و از ابتدای امسال هم تاکنون ۷۹ روز به علت گردوغبار شرایط اصفهان بحرانی بود.

شیشه فروش با اشاره به وجود ۱۴ کانون بحران فرسایش بادی در استان، تصریح کرد: با خشکی زاینده رود ۴۰ کانون جدید گرد و غبار در اصفهان ایجاد شده و با اندک وزش باد شرایط بدی ایجاد می‌شود.

او درباره پیشروی فرونشست زمین در اصفهان نیز، توضیح داد: در حال حاضر تعیین نرخ فرونشست زمین در اصفهان انجام شده ‌و به علت اثرات کم آبی در استان شاهد فرونشست زمین و ایجاد ۹۰ کانون سالک در اصفهان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با ارائه سه پیشنهاد، گفت: با توجه به شرایط بحرانی زاینده رود در اصفهان، لازم است دفتری برای مدیریت این حوضه و‌ مسئولیت آن در استان تشکیل شود و در گام دوم وزارت نیرو برنامه عملیاتی مدیریت بحران در زمینه خشکسالی و تامین آب داشته باشد و در نهایت یک طرح اضطراری و بحرانی در حوضه زاینده رود تدوین شود.