حادثه برخورد خودرو سنگین با تیرهای برق سعیدآباد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از برخورد یک دستگاه خودرو با تیرهای برق در محدوده سعیدآباد با حدود یک میلیارد ریال خسارت به شبکه برق خبر داد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از برخورد یک دستگاه خودرو با تیرهای برق در محدوده سعیدآباد با حدود یک میلیارد ریال خسارت به شبکه برق خبر داد.

بخش اول: توضیحات وقوع حادثه
در این بخش ابتدا به توضیحات مربوط به وقوع حادثه خواهیم پرداخت. در روز ۱۸ شهریور ماه، در منطقه سعیدآباد شهر تبریز، یک دستگاه خودرو کامیون به علت عدم توجه به تجهیزات شبکه برق، با تیرهای برق برخورد کرده است. این حادثه باعث خسارت و آسیب به شبکه برق و صدماتی به چندین تیر برق و پارگی سیم های برق به طول ۳۶۰ متر شده است.

بخش دوم: اقدامات عملیاتی پس از وقوع حادثه
در این بخش به اقدامات عملیاتی پس از وقوع حادثه خواهیم پرداخت. بلافاصله پس از وقوع حادثه، تیم های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز به منظور بررسی میزان خسارت و اقدامات لازم برای جلوگیری از بحران و اخلال در شبکه توزیع، به محل حادثه اعزام شدند. عملیات اصلاح تجهیزات شبکه نیز طی چند مرحله در حال انجام است. ابتدا با تدابیر و واکنش سریع، اکیپ عملیات برق موقت راه اندازی شد و در مرحله بعد، همکاران امور توسعه و بهسازی شبکه به منظور تامین برق پایدار تا پایان عملیات اصلاح شبکه، فعالیت خود را ادامه دادند. در نهایت، بازگشت شبکه به حالت اولیه به وسیله اکیپ های عملیاتی صورت می‌پذیرد.

بخش سوم: عدم وقوع اخلال در شبکه برق
در این بخش به تاثیر اقدامات انجام شده برروی عدم وقوع اخلال در شبکه برق خواهیم پرداخت. به لطف تلاش همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز و تدابیر و اقدامات صورت گرفته، هیچ اخلالی در شبکه برق رسانی به وجود نیامده است. این اقدامات جلوگیری کرده‌اند تا خسارتی به برقرسانی برق وارد نشود و عملکرد نظام برقرسانی در منطقه به طور پایدار تامین شود.

بخش چهارم: پیگیری های قضایی و خسارت مالی
در این بخش به پیگیری های قضایی و خسارت مالی ناشی از حادثه خواهیم پرداخت. بر اساس بررسی های اولیه، خودروی عامل سانحه از محل متواری شده است و پیگیری های قضایی از طریق بخش حقوقی شرکت توزیع نیروی برق تبریز در این خصوص صورت می‌گیرد. از نظر خسارت مالی، بر اساس این بررسی ها، حدود یک میلیارد ریال خسارت به شبکه برق وارد شده است. نبود توجه راننده به تجهیزات شبکه برق منجر به این خسارت مالی شده است.