جلسه نظارت عالیه پروژه های پیک سایی در بهره برداری در توزیع برق مشهد

جلسه نظارت عالیه پروژه های پیک سایی در بهره برداری جهت عبور از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ با حضور مهندس شکری نماینده شرکت توانیر و معاونت بهره برداری توزیع برق استان تهران، مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و مهندس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت و جمعی از مدیران توزیع برق […]

جلسه نظارت عالیه پروژه های پیک سایی در بهره برداری جهت عبور از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ با حضور مهندس شکری نماینده شرکت توانیر و معاونت بهره برداری توزیع برق استان تهران، مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و مهندس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت و جمعی از مدیران توزیع برق مشهد برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در این جلسه مهندس رمضانی مدیرعامل توزیع برق مشهد گفت: وظیفه ما در توزیع برق مشهد کا رو تلاش برای روشنایی شهر بهشت (مشهد مقدس) است و این افتخاری است که خدمت گذار مجاورین و زائرین حضرت رضا (ع) هستیم.

وی با اشاره به اینکه توزیع برق مشهد یک شرکت فرهیخته، پیشرو و برجسته در سطح شرکت های توزیع کشور است گفت: یکی از اقدامات مهم و خوب توزیع برق مشهد اجرای طرح خط گرم فرمان از نزدیک است که در کشور نمونه بوده و آثار اقتصادی، صرفه جویی و ارزش افزوده بالایی بدنبال داشته است.

مهندس رمضانی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف و عبور موفق از پیک بار انرژی در سال گذشته گفت: با هوشمندسازی، همکاری بسیار خوب بخش صنعت، ادارات در مشهد و تأمین روشنایی یک در میان معابر شهری، عملکرد خوبی داشتیم به گونه ای که برای بخش خانگی کمترین میزان شرایط اضطراری بار اعمال گردید.

مهندس شکری نماینده شرکت توانیر و معاون بهره برداری توزیع برق استان تهران نیز در این جلسه از توزیع برق مشهد به عنوان یک شرکت شایسته و سرآمد در برق کشور یاد کرد و گفت: از تجارب ارزنده توزیع برق مشهد باید کمال استفاده را نمود.

اجرای طرح خط گرم فرمان از نزدیک در مشهد یک اقدام ارزنده بوده و از این تجربه باید استفاده کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش مراجعات مردم به ادارات گفت: با توجه به بیماری کرونا باید از فناوری های جدید بویژه در تابستان امسال، استفاده کنیم تا با تعامل مناسب از پیک بار سال ۱۴۰۰ بخوبی عبور کنیم.

مهندس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت نیز دراین جلسه به ارائه گزارش عملکرد این معاونت در حوزه روشنایی معابر پرداخت و گفت: بدنبال دستورالعمل ابلاغی توانیر از ظرفیت کنتورهای AMI به منظور مدیریت روشنایی معابر اصلی استفاده شده است و همچنین روشنایی معابر به صورت یک در میان در جاده های بین شهری، پارک ها، پارک های خطی و بوستان ها در مجموع به تعداد ۳۹.۷۵۷ چراغ اجراء شد.

وی همچنین در این جلسه گزارشی از چک لیست نظارت عالیه بر کاهش پیک ۱۴۰۰ در حوزه برنامه های پاسخگویی بار را ارائه کرد و گفت: با توجه به وضعیت مرکز پایش بار کنتورهای هوشمند تعداد ۱۰.۷۲۲ کنتور هوشمند به صورت رؤیت پذیر و آنلاین وجود دارد.

مهندس حسن نژاد مدیر امور تخصصی فروش انرژی نیز دراین جلسه در رابطه با فرایند شناسایی و اقدام مصرف کنندگان استخراج رمز ارزها، برخورد و روش های جاری کشف، توضیحاتی ارائه کرد.

احسانی مهر مدیر دفتر حراست نیز در این جلسه و دربخش برخورد با ماینرهای غیرمجاز گفت: توزیع برق مشهد در این بخش، همکاری خوبی با دستگاه قضایی، پلیس امنیت اقتصادی و اماکن داشته است و مشکل خاصی وجود ندارد.

در ادامه معصومه مرادی مدیر دفتر مدیریت مصرف نیز گفت: به منظور ایجاد همکاری با صنایع و چاه های کشاورزی تفاهم نامه های متعددی منعقد شده است که امیدواریم در تابستان با همکاری بسیار خوب ارگان های بالادستی و مشترکین در شهر مشهد پیک ۱۴۰۰ را به خوبی پشت سر گذاریم.

گفتنی است : مهندس شکری از شبکه موجود روشنایی معابر در سطح شهر مشهد، مرکز دیسپاچینگ، مرکز پایش طرح فهام و مرکز مانیتورینگ پیک بار بازدید نمود.