یک گام بزرگ به سوی پایداری محیط زیست

تولید بیش از ۲۰ هزار مگاوات ساعت برق تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از تولید بیش از 20 هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر این شرکت خبر داد و گفت: این میزان انرژی معادل بیش از 35 درصد از برق مصرفی تمام تأسیسات و تجهیزات آبفای استان است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به تولید بیش از ۲۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر شرکت اشاره کرده است. او از این تولید برق به عنوان معادل بیش از ۳۵ درصد از برق مصرفی تمام تأسیسات و تجهیزات آبفای استان قم خبر داده است.

یکی از اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان قم، خرید دو اشتراک دیماندی و پنج اشتراک آمپری، تعویض و نصب ۳۶۳ کیلووار خازن بوده است. این اقدامات بهبود کیفیت تجهیزات برقی و بهره‌وری در مصرف انرژی را به هدف دارند.

به علاوه، خرید ۱۵ دستگاه تابلوی راه‌انداز و تهیه و نصب سه دستگاه ترانسفورماتور ۲۰ کیلوولت به منظور نیرورسانی و ایستگاه‌های پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده است. برای راه‌اندازی تجهیزات برقی، شبکه فشار متوسط به طول ۱۵۰۰ متر نصب شده است.

همچنین، خرید چهار دستگاه دیزل ژنراتور دیگری نیز در دست اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم است. با استفاده از دستگاه‌های دیزل ژنراتور با ظرفیت اسمی ۶ هزار و ۴۴۰ کیلووات، شرکت توزیع نیروی برق توانسته است مصرف برق خود را در طرح‌ مدیریت مصرف انرژی کاهش دهد.

در نهایت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به وجود چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳۴۵ کیلووات و دو نیروگاه آبی با ظرفیت ۳.۴۵مگاوات در تأسیسات شرکت اشاره کرده است. این نیروگاه‌ها باعث تولید بالغ‌بر ۲۰ هزار مگاوات ساعت انرژی الکتریکی شده‌اند که معادل بیش از ۳۵ درصد از برق مصرفی تمام تأسیسات آبفای استان قم می‌باشد.