تلاش برای ترمیم خسارت ها و توزیع برق در گرمای ۵۰درجه هرمزگان

طی روزهای گذشته شاهد بروز حوادث ناشی از بارندگی و توفان در برخی از مناطق استان هرمزگان بودیم ، به علت سقوط تیرهای برق و افتادن ترانسفورماتورها برق در برخی از شهرستان های این استان برای ساعاتی دچار اختلال گردید ، تلاش متخصصان فنی ، مهندسان ، کارگران و پیمانکاران برق هرمزگان برای برقراری جریان دوباره انرزی در شبکه توزیع برق این استان در گرمای نزدیک به ۵۰ درجه توصیفی جز ایثارگری ، وجدان کاری ، خستگی ناپذیری و هم افزایی ندارد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان ، طی روزهای گذشته شاهد بروز حوادث ناشی از بارندگی و توفان در برخی از مناطق استان هرمزگان بودیم ، به علت سقوط تیرهای برق و افتادن ترانسفورماتورها برق در برخی از شهرستان های این استان برای ساعاتی دچار اختلال گردید ، تلاش متخصصان فنی ، مهندسان ، کارگران و پیمانکاران برق هرمزگان برای برقراری جریان دوباره انرزی در شبکه توزیع برق این استان در گرمای ۵۰درجه هرمزگان توصیفی جز ایثارگری ، وجدان کاری ، خستگی ناپذیری و هم افزایی ندارد.

دست اندرکاران برقراری دوباره جریان برق در شهرستان هایی که تاسیسات برق دچار خسارت شدند شاهدند که مدیران شرکت توزیع برق از همان ساعت های اولیه آستین همت بالا زدند و با حضور میدانی در شهرستان های آسیب دیده بر عملیات ترمیم خسارت ها نظارت مستقیم داشتند.

*مهندس محمد کریمی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان* به عنوان مسوول ارشد مدیریت برق در این استان به همراه همکاران پر تلاش لحظه به لحظه موضوع برق دار شدن شبکه های آسیب دیده را دنبال می کرد ، حضور مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان در شهرستان ها و مناطقی از بخش مهران بندر خمیر ، شهرستان حاجی آباد ، شهرستان بشاگرد و منطقه رضوان باعت قوت قلب و دلگرمی متخصصان فنی برای شتاب بخشی به اجرای طرح های تامین و توزیع برق در این مناطق و جبران و ترمیم خسارت ها بود.

هر چند نمی توان همه صحنه های تلاش خستگی ناپذیر کارکنان توزیع نیروی برق استان هرمزگان در حاشیه بازدید مهندس کریمی مدیر عامل شرکت برق هرمزگان برای برقدار کردن شبکه های آسیب دیده در شهرستان حاجی آباد را به تصویر کشید اما باید اذعان داشت ، حتی گرمای طاقت فرسای تابستانی نیز مانعی برای تداوم خدمت کارکنان توزیع نیروی برق استان هرمزگان برای ترمیم خسارت‌های توفان و بارندگی در روستاهای منطقه شهدادی و گل خانه‌های کشاورزی نشد.

حرکت جهادی مهندسان و متخصصان برق هرمزگان برای ترمیم خسارت های توفان و بارندگی دراین شهرستان ها مثال زدنی بود و فراتر از برنامه زمانبندی برخی از شاخص های توانیر این حضور توانست برق را دوباره به خانه های مشترکان و شهروندان بازگرداند.

مهندس کریمی در بازدید از مناطق آسیب دیده شهرستان حاجی آباد گفت: توفان و بارندگی در این منطقه به ۴ کیلومتر شبکه توزیع برق آسیب رساند و ۳۹ پایه برق رسانی فشار متوسط و ضعیف و ۲ دستگاه ترانسفورماتور توسط همکاران ما در برق هرمزگان جایگزین و ترمیم شد.

همین خسارت ها کافی بود تا ساعت ها مشترکان برق در این شهرستان را در خاموشی و بی برقی فرو برد ، شهروندانی که این فصل طبق هرسال روزهای به شدت گرمی‌ را سپری می‌کنند اگر دچار قطع مکرر برق در ساعاتی از شبانه روز شوند بدون تردید بر مشکلات روزمره آنان افزوده می شود به طوری که شرایط زندگی برایشان طاقت فرسا یا غیرقابل تحمل خواهد بود ، اما پشتکار و درایت خادمان مردم در شرکت توزیع برق هرمزگان موجب گردید که این عملیات در کوتاه ترین زمان ممکن رقم خورد.

با توجه به اینکه استان هرمزگان، برخلاف سایر استان‌ها، گاز شهری ندارد و انرژی غالب در این استان برق است با قطع برق ، وسایل پخت و پز هم از کار می‌افتد. استانی که ۱۰ ماه سال گرم است و فقط در دی و بهمن ماه هوای خنک آن هم در حد هوای بهاری دارد و فصول پاییز و زمستان را تجربه نمی‌کند. حال باید تصور کرد در چنین استانی که برق حرف نخست را در مصارف خانگی و تجاری دارد، وقتی در تابستان که به فصل «خرماپزان» معروف است، برق قطع می‌شود چه اتفاقی می‌افتد.

مهندس کریمی همچنین در بازدید از روستاهای منطقه شهدادی و گلخانه های کشاورزی آخرین وضعیت شبکه و خسارت های وارد شده را بررسی و در جمع کارکنان عملیاتی از اقدام به موقع آنها در تامین برق روستاهایی که دچار قطعی برق شده بودند، قدردانی کرد.

شهروندان ساکن در این مناطق نیز با تقدیر از سرعت عمل و پشتکار خادمان خود در شرکت توزیع برق استان هرمزگان با یاد آوری روزهایی از تابستان سالهای اذعان داشتند : شاید در برخی استان‌های دیگر کشور وقتی برق قطع می‌شود مردم فقط به فکر فاسد نشدن مواد غذایی یا نسوختن لوازم برقی باشند اما در این استان که شرایط آب و هوایی خاصی دارد و مردم در معرض دمای بالای ۵۰ درجه و گرمای طاقت فرسا هستند، مشکلات بسیار بیشتر و متفاوت‌تر خواهد بود.