تقویت رینگ شبکه برق در منطقه شرقی اصفهان

با صرف هزینه ای بالغ بر 1000 میلیارد ریال اولین خط 400 کیلوولت دو مداره کشور با استفاده از برج های تک پایه بتنی ، از پست 400 کیلوولت سپاهان به پست400 کیلوولت آینده جی در حال احداث می باشد.

گزارش برقآب، درباره به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان است و در این گزارش هدف از اجرای پروژه تغذیه پست آتی ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت جی، تقویت رینگ شبکه برق فشار قوی کلان شهر اصفهان و رفع مشکل افت ولتاژ و تغذیه ایستگاههای فوق توزیع موجود در ناحیه شرق شهر اصفهان را بررسی می‌کند.

جزئیات پروژه

این پروژه اولین خط ۴۰۰ کیلوولت دو مداره کشور با استفاده از برج های تک پایه بتنی است و ظرفیت انتقال توان الکتریکی این خط بیش از ۱۰۰۰ مگاوات است. با احداث این خط، بستر لازم جهت توسعه شبکه فوق توزیع ناحیه شرقی شهر اصفهان فراهم خواهد شد. طول کل خط ۴۰۰ کیلوولت سپاهان-جی نزدیک به ۱۰ کیلومتر است و نصب برج های بتنی قطعه دوم خط نیز به طول ۳ کیلومتر تکمیل شده است.

جزئیات فنی پروژه

تعداد برج های قطعه خط ۱۶ دستگاه است و ارتفاع آن‌ها ۴۶ متر است. استفاده شده است. در این پروژه از هادی خط، باندل دو سیمه کرلو، سیم محافظ، فیبر نوری سایز ۱۲.۵ و مقره های سیلیکونی استفاده شده است. تمامی تجهیزات پروژه نیز توسط سازندگان داخلی تولید شده اند.

مشارکت کنندگان در پروژه

در این پروژه شرکت پارس ساختار به عنوان پیمانکار تامین، نصب برج و انجام عملیات سیم کشی خط و شرکت مهندسین دانشمند به عنوان مشاور فعالیت می‌کنند. تامین سیم هادی و محافظ، مقره و یراق آلات پروژه نیز توسط شرکت برق منطقه ای اصفهان انجام شده است. مدت زمان اجرای پروژه تقریباً یک سال است.

نتیجه‌گیری

با اجرای این پروژه، مشکلات افت ولتاژ و تغذیه ایستگاه های فوق توزیع در ناحیه شرق شهر اصفهان برطرف می‌شود و بستر لازم برای توسعه شبکه فوق توزیع این ناحیه فراهم خواهد شد.