تصفیه خانه فاضلاب جدید مشهد وارد مدار بهره برداری شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: عملیات بهره بردای از تصفیه خانه فاضلاب پرکند آباد 2 مشهد به عنوان گامی بزرگ در نجات رودخانه کشف رود این شهر آغاز شد.
به گزارش برقاب، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،حسین اسماعیلیان در ارتباط با تصفیه خانه فاضلاب جدید مشهد، گفت: بخش نخست عملیات احداث تصفیه خانه پرکندآباد ۲ با ظرفیت تصفیه ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز اکنون فاضلاب‌گیری شده است. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه در سال ۱۳۹۵ آغاز و در سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود، افزود: با پیگیری های انجام شده در سال ۱۴۰۱ و با اخذ اعتبار از محل صندوق توسعه ملی مجدد عملیات اجرایی آن آغاز شد و سرعت گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: برای بهره برداری از این بخش  تصفیه خانه ۱۰ هزار میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به قیمت روز هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد بزرگترین تصفیه  کشور است که در چهار بخش اجرا خواهد شد،یادآور شد: با تکمیل آن ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز به ظرفیت تصفیه فاضلاب این شهر افزوده می شود.
وی با اشاره به اینکه بخش دوم  نیز با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: طرح ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد به رغم وجود مشکلات مالی با جدیت در حال اجرا است.