معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد:

۷۷ ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از تخریب 77 ویلا در حریم و بستررودخانه زاینده رود خبرداد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از تخریب ۷۷ ویلا در حریم و بستررودخانه زاینده رود خبرداد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، بیست و پنجم تیرماه، مهندس محمود چیتیان اظهار داشت: به رغم مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، بخش باغبهادران با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع از ششم خرداد ماه آغاز شد.

وی افزود: تا کنون ۷۷ ویلا با طول تقریبی دو کیلومتر در بستر زاینده رود آزاد سازی شد.

چیتیان ادامه داد: طی دو هفته آینده آزادسازی ۱۰ ویلای باقیمانده و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال شهر باغبهادران به طور کامل انجام خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر این که برای تسهیل روند عملیات یاد شده از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است، خاطر نشان کرد: چندین مورد ویلا در محدوده پل وشمندگان وجود دارد که آنها نیز از اهداف آزادسازی این دوره می باشد.

وی با اشاره بر این که در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب صراحتا مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها، انهار طبیعی، کانال های عمومی، مسیلها، مرداب،  برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاهاو دریاچه ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است، تصریح کرد: با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه‌ ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

چیتیان افزود: تا کنون آزادسازی ۸۳۵ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه های استان اصفهان انجام شده است.

وی تصریح کرد: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان اضافه کرد: تا کنون ساماندهی ۸۹ کیلومتر از رودخانه‌های استان  انجام شده است.

چیتیان یادآورشد: لایروبی ۲۵۸ کیلومتر ازرودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز برنامه ریزی برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می شود.