در نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی

تامین اعتبار برای احداث زیرساخت های تامین برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث زیر ساخت های تامین برق ساخت 6 هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین زمین شده در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم نیز بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث زیرساخت های تامین برق ساخت ۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین زمین شده در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم نیز بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد.

مدیر عامل این شرکت در دومین نشست هماهنگی شهرستان های شرکت، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت اباعبدالله حسین (ع) با بیان این که فعالیت ائمه (ع) باید سرلوحه کارکنان این شرکت قرار گیرد، گفت: درس بزرگ امام حسین (ع) و یارانش، ایثار، فداکاری و رشادت بود که امروزه باید این نوع اقدامات را در خدمات رسانی به شهروندان در سرلوحه خود قرار دهیم.

مهندس “حسن چاهی” با بیان این که در حال حاضر شرکت های توزیع برق کشور در شرایط خاصی برای مدیریت اضطراری بار و تامین برق پایدار به سر می برند، افزود: این شرکت نیز همگام با سایر شرکت های توزیع با تشکیل کمیته های تخصصی، ۱۴۰ اقدام ابلاغی وزارت نیرو را در حال پیگیری و در برنامه کاری خود قرار داده است و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خللی در شبکه برق استان نداشته ایم.

وی با بیان این که پیک بار تابستان استان از ۳۱۰ مگاوات فراتر رفته است، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی و رصد لحظه ای بار شبکه و مشخص شدن مشرکان پرمصرف، ضمن ارسال اخطارهای کتبی به آنان، در حال حاضر شبکه برق استان پایدار بوده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

وی با بیان این که از نیمه خرداد تا سی ام تیر ماه جاری مصرف تعرفه های صنعتی استان بیش از ۱۵ میلیون کیلووات ساعت بوده است، گفت: مقدار مصارف تعرفه های صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴ درصد رشد داشته است که این میزان برای تعرفه کشاورزی بیش از ۴۰ درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این که استفاده از راهکارهای مدیریت مصرف کمک بزرگی به مستمر بودن برق پایدار می کند، تاکید کرد: با توجه به افزایش دما و پایداری آن در استان مصارف خانگی نیز از ابتدای سال ۳ درصد رشد داشته است که مشترکان می توانند با تنظیم کردن دمای وسایل سرمایشی از جمله کولرهای گازی در روی حداقل درجه ۲۴ به عنوان دمای آسایش، و دور کند کولرهای آبی، علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده به پایداری برق استان کمک کنند.

مهندس “حسن چاهی” نیز در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در تامین برق نهضت ملی مسکن نیز اضافه کرد:از ابتدای شروع پروژه ساخت نهضت ملی مسکن، این شرکت با جدیت، تامین و احداث شبکه برق را در دستور کار خود قرار داده است به گونه ای که تاکنون بیش از یکصد میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه جذب و هزینه شده است و هم چنین برای ۶ هزار واحد مسکونی تامین زمین شده در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم نیز بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در پایان نیز اضافه کرد: هم چنین با پیگیری های انجام شده توسط این شرکت یکصد میلیارد ریال علاوه بر اعتبارات شرکت توانیر از طریق اعتبارات عمرانی استان به پروژه های توسعه برق روستایی به شرکت اختصاص داده شد.