تأمین آب شرب روستای سوران سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از مراحل پایانی احداث تاسیسات آبرسانی مجتمع ۴ روستایی "قنداب و کتوران" در شهرستان سوران خبر داد.

گزارش برقآب، در مورد احداث تاسیسات آبرسانی مجتمع ۴ روستایی در شهرستان سوران سیستان و بلوچستان است که منجر به بهره‌مندی ۱۰۰۰ نفر از نعمت آب شرب می‌شود. این طرح توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده و در مراحل پایانی قرار دارد.

به منظور تأمین آب شرب مجتمع مذکور، تاسیساتی از جمله یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۰ لیتر در ثانیه، یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب، ۴ کیلومتر لوله‌گذاری و ۱۰ کیلومتر توسعه شبکه توزیع احداث شده است. منبع تأمین آب این مجتمع نیز یک حلقه چاه با ظرفیت ۱۰ لیتر بر ثانیه است.

هزینه اجرای این طرح نیز از محل منابع استانی تامین شده و به مبلغ ۷۹ میلیارد ریال انجام شده است. این طرح علاوه بر بهره‌مندی ۱۰۰۰ نفر از نعمت آب شرب، اشتغالزایی نیز به همراه دارد.

علاوه بر این طرح، طرح آبرسانی و رفع تنش آبی ۴ روستای مجتمع پسکوه نیز در شهرستان سوران در حال تکمیل است. این طرح با اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد ریال انجام می‌شود و منجر به بهره‌برداری بیش از ۴۰۰۰ نفر از نعمت آب شرب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز از تداوم بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان تا پایان سال خبر داده و طرح‌های دیگری که در حال اجرا هستند را نیز اشاره کرده است. این طرح‌ها شامل تأمین آب پایدار ۸ روستای شهرستان از سد ماشکید علیا، تکمیل مخزن ۴ هزارمترمکعبی مجتمع ۱۰۰ روستایی سوران و آبرسانی به حدود ۲۰ روستای این مجتمع می‌شوند. این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری تکمیل خواهند شد.