مشترکین خانگی یزد مشمول پاداش الگوی مصرف برق شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان: بیش از ۴۰ درصد مشترکین خانگی در یزد سال گذشته مشمول ۱۴ میلیارد تومان پاداش رعایت الگوی مصرف برق شدند.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان: بیش از ۴۰ درصد مشترکین خانگی در یزد سال گذشته مشمول ۱۴ میلیارد تومان پاداش رعایت الگوی مصرف برق شدند.

مهندس علی جم در نشست با استاندار یزد تعداد کل مشترکان برق استان یزد را ۷۶۳ هزار و ۹۹۶ مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۶۱۶ هزار و ۶۹ مشترک در بخش خانگی، ۱۰۵ هزار و ۷۶۴ مشترک در بخش تجاری، ۱۱ هزار و ۸۵۵ مشترک در بخش کشاورزی، ۱۲ هزار و ۷۸۹ مشترک در بخش صنعتی و ۱۷ هزار و ۵۴۹ مشترک در بخش عمومی هستند.

وی مجموع شبکه توزیع برق استان را قریب به ۲۱ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار میزان ۱۱ هزار و ۶۶۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۹ هزار و ۴۰۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به طرح‌های تشویقی برای صرفه جویی مصرف برق تصریح کرد: سال گذشته قریب به ۳۰۰ هزار مشترک خانگی مشمول پاداش رعایت الگوی مصرف شدند که در استان یزد این پاداش معادل ۱۴ میلیارد تومان بود که در قبض مشترکان لحاظ شد.

مهندس جم اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد با حدود ۷۰ دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک نسبت به میانگین کشوری ۴۰۰ دقیقه در سال، در رتبه کمترین میزان خاموشی قرار داریم.

وی همچنین از افتتاح رسمی اولین نیروگاه خورشیدی تجمیعی استان یزد برای ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه در روستای کلپه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.