مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت:

واگذاری بیش از ۳۵ هزار انشعاب جدید برق به مشترکین خراسان رضوی

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال ۳۵ هزار و ۴۵۴ انشعاب جدید برق به مشترکین در استان واگذار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، محمود صالحیان افزود: از این تعداد بیشترین و کمترین تعداد انشعاب جدید واگذار شده در شهرستانهای غرب استان به ترتیب مربوط به سبزوار با چهار هزار و ۳۵۲ انشعاب و کلات با ۳۴۲ انشعاب بوده است.
وی اظهار داشت: بیشترین و کمترین تعداد انشعاب واگذار شده به مشترکین در شهرستانهای شرق خراسان رضوی نیز مربوط به تربت حیدریه با دو هزار و ۷۹۳ انشعاب و بجستان با ۳۷۲ انشعاب بوده است.
مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مجموع درآمد حاصل از فروش انشعاب به مشترکین در سال گذشته ۶۷۸ میلیارد ریال با سرانه هر انشعاب به میزان ۱۹میلیون ریال است.
صالحیان افزود: با توجه به اینکه هزینه تمام شده بابت هر انشعاب برق تکفاز معادل ۱۴۰میلیون ریال، شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی متحمل هزینه های مازادی می شود که امید است با اجرائی شدن قانون مانع زدائی صنعت برق هزینه های شرکت های توزیع برق به صورت واقعی و شفاف از متقاضیان خدمات دریافت شود.
مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با وجود افزایش هزینه های کالا و عملیات اجرایی و نرخ تورم سالانه، هزینه های انشعاب برق از سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ گونه تغییری نداشته است.