بیش از ۲۴۸هزار مشترک استان فارس مشمول پاداش صرفه جویی مصرف برق شدند

مدير عامل شركت توزيع برق فارس گفت: از ابتدای شروع برنامه های مدیریت مصرف درخرداد تا پایان مرداد بيش از 248هزار مشترك خانگی فارس مشمول پاداش صرفه جويي مصرف برق شدند.

به گزارش برقآب، مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس گفت: از ابتدای شروع برنامه های مدیریت مصرف درخرداد تا پایان مرداد بیش از ۲۴۸هزار مشترک خانگی فارس مشمول پاداش صرفه جویی مصرف برق شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس با اعلام این خبر، افزود که بلافاصله پس از اتمام مرحله یک طرح سراسری پاداش برق، مرحله دوم این طرح با هدف جایگزینی تجهیزات مصرف کننده با تجهیزات صرفه جویی در مصرف برق آغاز می‌شود. این طرح شامل جایگزینی لامپ‌های فلورسنت قدیمی با لامپ‌های LED و استفاده از لامپ‌های هوشمند و تایمر برای کنترل مصرف برق در زمان‌های تعیین شده است. به این ترتیب، مصرف برق خانگی به طور قابل توجهی کاهش یافته و مشترکان می‌توانند علاوه بر دریافت قبض رایگان، از پاداش صرفه جویی مصرف برق نیز بهره مند شوند.

با اعلام این خبر، مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس درباره اهداف طرح سراسری پاداش برق توضیح داد. او گفت که این طرح با هدف ایجاد آگاهی در مشترکان و تشویق آن‌ها به صرفه‌جویی در مصرف برق آغاز شده است. از ابتدای شروع طرح تا به حال، بیش از ۲۴۸هزار خانوار فارسی مشمول دریافت قبض رایگان و پاداش صرفه جویی مصرف برق شده‌اند. همچنین، با مشارکت ۳۰ درصدی مشترکان، بیش از ۲۷۵ میلیارد ریال به عنوان پاداش در قبوض مشترکان همکار در بخش خانگی، اعمال شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس در ادامه راهکارهایی را برای صرفه‌جویی در مصرف برق مشترکان عنوان کرد. به طور مثال، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و تلویزیون در زمان‌هایی که نیازی به استفاده از آن‌ها نیست، قرار دادن درجه کولرهای آبی روی دور کند و تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی و اسپیلت‌ها به دمای آسایش (۲۴ درجه سانتیگراد) از میان راهکارهایی است که به سادگی می‌تواند به کاهش مصرف برق منجر شود. او بیان کرد که این راهکارها ساده هستند، اما تاثیر گذار بوده و مشترکان می‌توانند با اجرای آن‌ها از پاداش صرفه جویی بهره‌مند شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس در پایان مقاله به اهمیت همکاری و تعامل مشترکان در جهت تامین برق مطمئن و پایدار در طول تابستان و ایام اوج بار اشاره کرد. وی به امید ادامه این همکاری و تعامل برای تامین برق مطمئن در آینده ابراز امیدواری کرد و به مشترکان تا پایان شهریور فرصت ادامه دریافت پاداش صرفه جویی را داد.