بهره مندی بیش از ۱۱ هزار نفر از اهالی شهرستان پاوه از آب شرب سالم و پایدار

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان کرمانشاه از اجرای  سه پروژه آبرسانی و عملیات تعمیر الکترو موتور شناور یک چاه در شهرستان پاوه و بهره مندی ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی این شهرستان از آب شرب سالم و پایدار خبر داد.   به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب […]

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان کرمانشاه از اجرای  سه پروژه آبرسانی و عملیات تعمیر الکترو موتور شناور یک چاه در شهرستان پاوه و بهره مندی ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی این شهرستان از آب شرب سالم و پایدار خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، یوسف اسماعیلی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان از جانمایی حفر چاه شهر بانه وره خبر داد و گفت: خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در سال آبی گذشته تاثیر محسوسی بر منابع تامین آب شرب شهرستان پاوه داشت، به گونه که چاه آب شهر بانه وره، بخش باینگان با کاهش شدید آبدهی مواجه شد که همین امر امور آبفا شهرستان پاوه را مجبور به جیره بندی آب شهر و آبرسانی سیار نمود.

وی افزود: در راستای رفع این مشکل حفر یک حلقه چاه عمیق در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرار گرفت که مرحله مطالعاتی حفر این چاه و جانمایی آن به اتمام رسیده و تا هفته آینده پروژ حفر چاه استارت خواهد خورد و با بهره برداری از این پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

اسماعیلی به پروژه آبرسانی به روستای دودان با جمعیتی بالغ بر ۶۶۰ نفر اشاره کرد و تصریح نمود: چشمه روستای دودان نیز با کاهش آبدهی مواجه گردید که شرکت آبفا استان جهت مرتفع نمودن این مشکل  بهسازی چشمه جدید و ساخت یک باب مخزن۲۰۰ مترمکعبی، یک باب ایستگاه پمپاژ،  ۶۰۰ متر خط پمپاژ، ۱۰ متر مکعب فشارشکن و ۲۵۰ مورد کنتور گذاری را آغاز نمود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: دیگر پروژه در دست اقدام شهرستان پاوه تامین آب بخش نوسود از چشمه بل و آبرسانی به سه روستای تشار، وزلی و روستای غیر تحت پوشش نروی با جمعیتی بالغ بر ۳۱۰ نفر است که مرحله مطالعاتی آن به پایان رسیده است.

این مقام مسئول از مرتفع نمودن مشکل چند روز اخیر شهرکهای الحاقی به شهر پاوه خبر داد و خاطر نشان ساخت: در اثر سوختگی و از مدار بهره برداری خارج شدن الکترو موتور شناور چاه سرکران تامین کننده آب شهرک های چورژی، سرکران، نسمه و دوریسان در اثر نوسانات برقی تعمیر این الکترو موتور شناور ۱۵۰ کیلو وات در عمق ۲۴۰ متری در دستور کار قرار گرفت و پس از سه روز تلاش همکاران ما به نتیجه رسید و این چاه مجددا در مدار بهره برداری قرار گرفت و ۷ هزار و ۱۳۰ نفر از اهالی شهر پاوه از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

اسماعیلی در پایان ضمن آرزوی سالی پر بارش برای استان از مشترکین ارجمند خواست تا با در نظر گرفتن شرایط موجود بحث مدیریت مصرف آب را در اولویت خود قرار دهند.

لازم به توضیح است شهرستان پاوه با ۲۳ هزار و ۸۰۳ مشترک آب و فاضلاب در ۱۱۵ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار گرفته است.